بازدید ۶۵۰ هزار نفر از ظرفیت‌های گردشگری استان اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: ۶۵۰ هزار نفر از مراکز گردشگری استان اصفهان از ۲۸ اسفند تاکنون بازدید کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت اقامت مسافران نوروزی در استان اصفهان گفت: از ۲۸ اسفند ۹۹ تا صبح امروز ۶۷ هزار و ۴۰۰ نفر در مراکز اقامتی استان اصفهان اسکان یافته‌اند.

او با بیان اینکه برای اقامت مسافران نوروزی در استان اصفهان یک هزار و ۴۰۰ مرکز مجوز فعالیت دارند، ابراز داشت: تنها مراکزی مجاز به پذیرش مسافران نوروزی هستند که از میراث فرهنگی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان همچنین با اشاره به آمار بازدید از مراکز گردشگری استان اصفهان اعم از بنا‌های تاریخی، فرهنگی و مراکز گردشگری دیگر نهاد‌های استان اصفهان ادامه داد: از ۲۸ اسفند تا صبح امروز بیش از ۶۵۰ هزار نفر از این مراکز بازدید داشته‌اند.

اصفهان و کاشان در صدر پذیرش مسافران نوروزی

او گفت: شهرستان‌های اصفهان، کاشان، خور و بیابانک و آران و بیدگل همواره بیشترین گردشگری را  امسال داشته‌اند.

اللهیاری در ادامه با بیان اینکه در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز گردشگری مرکز بهداشت باید نظارت دقیقی داشته باشد، ابراز داشت: میراث فرهنگی وظیفه نظارت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراکز اقامتی را دارد که در این زمینه از ابتدای طرح تاکنون بیش از ۱۰ هزار مورد بازدید و بازرسی انجام شده است.

او ادامه داد: از این تعداد بازدید ۴۲ مورد منجر به تشویق از واحد‌های اسکان مسافر شده است.

۶۷ مورد تذکر به مراکز پذیرایی و اقامتی در اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه در بازدید‌های صورت گرفته به ۶۷ مرکز پذیرایی و اقامتی تذکر داده شده است، گفت: در این زمینه دو مورد اخطار کتبی، و ۱۴ مورد تعطیلی بوده است.

او اضافه کرد: از این تعداد تعطیلی ۱۳ مورد مراکز پذیرایی و یک مرکز اقامتی در گلپایگان بوده است.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار