سفر به طبیعت بعد از کرونا

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: علاقمندان به طبیعت از حضور تجمعی در طبیعت خودداری کنند.

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: فرصت بهره مندی از مواهب طبیعت همیشه وجود دارد و در این ایام حساس جهت حفظ سلامتی خود و افراد جامعه و حمایت از کادر زحمتکش درمانی، سعی شود حتی الامکان از حضور در طبیعت پرهیز شود .

او افزود: مردم گردش در روز طبیعت را به بعد از ریشه کنی این بیماری موکول کنند.

 اکبری از آن دسته از طبیعت دوستان که علاقمند و مسر به حضور در طبیعت هستند خواست ضمن رعایت کلیه توصیه‌های بهداشتی با رعایت اخلاق طبیعت گردی و به کار بستن توصیه‌های زیست محیطی، در حفظ و حراست طبیعت و محیط زیست کوشا باشند.

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: علاقمندان به طبیعت با توجه به فصل گلدهی گیاهان، محل اسکان خود را در اماکنی انتخاب کنند که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد و از لگدمال کردن گیاهان و شکستن سرشاخه‌های درختان خودداری شود.

او ادامه داد: در زمان حضور در طبیعت، تا حد امکان غذا‌های آماده که نیازمند پخت مجدد نیست به همراه داشته باشند و در صورت نیاز به آتش، در حد امکان از زغال آماده استفاده کنند و از شکستن هرگونه سرشاخه درختان جلوگیری به عمل آورند و حتماً خاکستر آتش را نیز با آب و خاک خاموش کنند، همچنین از روشن کردن آتش در کنار درختان خودداری کنند.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ZAHRA
۱۳:۲۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
همسایه ما رفتن مشهد یه روز بعد از برگشتشون بردنشون بیمارستان و 6 روز بعد به خاطر کرونا فوت شدن. کاش همه رعایت کنن و بشینن خونه تا این ریشه بخشکه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۲۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
ما نه عید دیدنی رفتیم، نه مهمون دعوت کردیم نه بیرون رفتیم و نه 13 به در بیرون میریم. خودمون یه تنه آمار با فرهنگای استانو میبریم بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
اگر میریم توی طبیعت حداقل فرهنگ اینم یاد داشته باشیم که اشغال نریزیم و طبیعت بزاریم همینطور دست نخورده و بکر باقی بمونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
من خودم پیش قدم میشم. #نه_به_13 به در
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
آیا کسانی که هشدار میدن مردم بیرون نرن، خودشون حاضرن در خونه بمونن؟
Netherlands
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
ای بابا مگه میشه این مردم رو از رفتن به طبیعت منع کرد، هشدارهای مسئولان حریف مردم در نوروز گردی و دورهمی ها نشد طبیعت گردی که جای خود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
خواهشا اگه جایی هم رفتین، طبیعت زیبا رو زخمی نکنین
آخرین اخبار