رکورد زدن مجدد برزیل در آمار مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا

برزیل همزمان با ورود نخستین واکسن‌های محلی کرونا، شاهد افزایش شمار قربانیان ناشی از این ویروس به ۳ هزار و ۶۵۰ مورد در روز بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آلمان، برزیل همزمان با اعلام ورود دو واکسن محلی به مرحله آزمایشات انسانی برای جلوگیری از همه گیری ویروس کرونا، شاهد رکورد زنی مجدد آمار روزانه قربانیان این ویروس و ثبت ۳ هزار و ۶۵۰ مورد مرگ در روز جمعه بود.

تعداد کل مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در برزیل به عنوان بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین به بیش از ۳۰۰.۰۰۰ نفر رسیده است که رتبه دوم در جهان پس از ایالات متحده را از آن خود کرده است.

افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در برزیل دومین رکورد در یک هفته بود. همچنین این کشور طی ۲۴ ساعت بیش از صد هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد.

مرکز سلامت «انویسا» برزیل نیز روز جمعه درخواستی را برای شروع مراحل اول و دوم واکسن Versamion دریافت کرد که از سوی دانشگاه سائوپائولو با همکاری شرکت‌های Pharmacore و BDS در حوزه بیوتکنولوژی در حال تولید است.

موسسه زیست پزشکی بوتانتان در سائوپائولو پیشتر اعلام کرده بود که با هدف شروع واکسیناسیون در ماه ژوئیه، موافقت برای شروع آزمایشات انسانی واکسن خود را کسب می‌کند.

طبق آخرین آمار‌های جهانی ابتلاء به ویروس کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۶۳۰ هزار و ۹۹ نفری تعداد مبتلایان به این ویروس تاکنون به ۱۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۳۶۴ نفر رسیده است.

فوتی‌های ناشی از کرونا در جهان با رشد ۱۱ هزار و ۵۵۸ نفری در یک روز به تعداد ۲ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۷۴۱ نفر رسیده است.

آمار بهبود یافتگان نیز به ۱۰۲ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۸۸۷ نفر در جهان رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار