زاخارووا: دبیرکل ناتو دروغ می‌گوید

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد اظهارات «ینس استولتنبرگ» درباره اینکه مسکو گفتگو با این سازمان را رد می‌کند، دروغ است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که اظهارات «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو مبنی بر نپذیرفتن گفتگو با این اتحاد از سوی روسیه، دروغ است.

او گفت: تمام گفته‌های استولتنبرگ مبنی بر اینکه روسیه از گفتگو با ناتو امتناع می‌ورزد نادرست است. این یک دروغ است، یک گفتگوی اساسی توسط کارشناسان از جمله کارشناسان نظامی، در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات ارائه شده است.

زاخارووا افزود: همه این پیشنهادات روی میز آقای استولتنبرگ قرار دارد و می‌تواند تغییر کند. از انتشار اطلاعات گمراه کننده‌ای که ادعا می‌شود روسیه از گفتگو با آن‌ها امتناع می‌ورزد دست بکشید. روسیه از شرکت در کمپین‌های روابط عمومی پیش بینی شده امتناع می‌ورزد. این سخن قطعاً برای ما نیست.

«کنستانتین گاوریلوف»، رئیس هیأت روسیه نیز در مذاکرات وین حول محور امنیت نظامی و کنترل تسلیحاتی در آخرین نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست آمریکا تأکید کرد ناتو باید بین رویارویی و همکاری با روسیه یکی را انتخاب کند. شرکای ما باید ابتدا تصمیم بگیرند که خواستار رویارویی یا همکاری با کشور ما هستند. آن‌ها نمی‌توانند هر دو کار را همزمان انجام دهند.

او گفت: برای ما کاملا مشخص است هنگامی که ناتو به فعالیت‌های خود و بسیج نیروهایش در امتداد مرز‌های روسیه ادامه می‌دهد، ایجاد اعتماد در زمینه نظامی غیرممکن است. در این شرایط ترغیب جمعی برای حمایت از بسته پیشنهاداتی که توسط کشور‌های عضو سازمان امنیت و همکاری برای به روزرسانی سند وین در سال ۲۰۱۱ میلادی مطرح شده، بیهوده خواهد ماند و هیچ تاثیری نخواهد داشت.

دبیرکل ناتو پس از جلسه شورای ناتو در سطح وزرای خارجه، ابراز تأسف کرد که در سال‌های اخیر روسیه پاسخ مثبتی به پیشنهادات این اتحادیه برای برگزاری شورای ناتو با حضور مسکو نداده است، اما ناتو از گفتگو و دعوت روسیه به شرکت در چنین مواردی استقبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار