شیخی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لیست بیماری‌های خاص باید اصلاح شود/ مجلس برای حمایت از بیماران خاص تلاش می‌کند

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: باید با بررسی دقیق و کارشناسی، بعضی بیماری‌ها که مردم از عوارض آنها رنج می‌برند هم به لیست مذکور اضافه شوند تا حمایت‌های لازم و قانونی برای بیماران رخ دهد.

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مشکلات و هزینه‌های درمانی بیماران خاص گفت: مجلس تلاش دارد بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب العلاج را به نحوی حمایت کند که از نظر درمان و دسترسی ایشان به داروهای مورد نیاز دچار مشکلات نشوند؛ لازم است لیست بیماری‌های خاص اصلاح شود تا با بررسی دقیق و کارشناسی، بعضی بیماری‌ها که مردم از عوارض آنها رنج می‌برند هم به لیست مذکور اضافه شوند. به این وسیله حمایت‌های لازم و قانونی برای بیماران رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های حمایتی، استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای مناسب و تکمیلی است تا به واسطه‌اش، هزینه‌های مربوط برای بیماران کاهش یابد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: موضوع حمایت از بیماران خاص جزو مسائل مطرح شده در صحن علنی پارلمان بود که در کمیسیون نیز به آن پرداخته‌ایم.


بیشتر بخوانید


شیخی یادآور شد: بیماران خاص مشکلات و سختی‌های ویژه خود را در مسائل درمانی، تهیه دارو و امکانات لازم دارند که باید ساماندهی و تعیین تکلیف شود. استفاده از ظرفیت‌ها تحت عنوان انجمن‌ها و ساماندهی از بازوهای کمکی موجود در جامعه است.

وی اظهار کرد: تلاش کردیم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مسائلی را که می‌توانستیم به نام بیماری‌های خاص، نگاه ویژه ای را به آنها داشته باشیم، منظور کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار