روزنامه آلمانی؛

اتحادیه اروپا از دنباله روی بایدن از رویکرد ترامپ ناراضی است

کشور‌های اروپایی از سیاست‌های دولت جدید آمریکا در پاره‌ای از موضوعات ناراضی هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنا به نوشته یک رسانه آلمانی اروپا و بویژه برلین از اقدامات یک جانبه واشنگتن در پاره‌ای از مسائل و مسیری که دولت جدید آمریکا در پیش گرفته ناراضی هستند.

روزنامه آلمانی Der Tagesspiegel در گزارشی نوشت: تصمیم آمریکا برای برگزاری کنفرانس صلح افغانستان در ترکیه، که بدون مشورت با اتحادیه اروپا اتخاذ شده بود، اولین نشانه‌ای بود که بایدن در روابط با اروپا پا جای پای دولت ترامپ خواهد گذاشت.

این رسانه آلمانی با اشاره به تحولات اخیر یادآور می‌شود: اتحادیه اروپا و به طور خاص کشور آلمان از رویکرد توام با تحریم دولت آمریکا در قبال پروژه نورد استریم ۲ راضی نیست.

«آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشست با «هایکو ماس» همتای آلمانی خود از احتمال تحریم پروژه نورد استریم ۲ از سوی واشنگتن خبر داد. بلینکن در بخشی از سخنان خود گفت: «تحریم نورداستریم ۲ محتمل است و در مخالفت آمریکا با این پروژه هیچ شکی نیست.»

با این حال مقامات دیپلماتیک و دولتی آلمان در این باره به خبرگزاری رویترز اعلام کردند: «برلین امیدوار بود دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن رویکرد واقع‌بینانه‌تری نسبت به نورداستریم ۲ داشته باشد.»

دولت پیشین آمریکا شرکت‌هایی را که خدمات یا بودجه‌ای را برای به روزرسانی یا نصب تجهیزات ارائه می‌دادند، تحت تحریم‌های خود قرار داده بود. پیش از این وزارت خارجه آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه نورد استریم ۲ و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در این پروژه اعمال کرد.

عملیات لوله‌گذاری پروژه صادرات گاز روسیه موسوم به نورد استریم ۲ به تازگی و بعد از یک سال وقفه به دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا دوباره رسماً از سر گرفته شد.

حدود یک سال پیش کار ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره برنهلم دانمارک به دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد. حالا ساخت این پروژه گازی دوباره رسماً از سر گرفته شده و ۹۳ درصد پیشرفت داشته است. این خط لوله پس از تکمیل شدن، سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار