لاوروف: واکسن اسپوتنیک وی در اختیار کشور‌های آفریقایی قرار می‌گیرد

وزیر خارجه روسیه از تلاش برای دسترسی کشور‌های آفریقایی به واکسن ضد کرونای ساخت این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو در حال مذاکره با اتحادیه آفریقا و دولت‌های این قاره در مورد تأیید واکسن ضد کرونای اسپوتنیک وی برای استفاده در این قاره است.

سرگئی لاوروف روز پنج شنبه در ویدئو کنفرانسی اعلام کرد: ما به طور فعال در حال مذاکره در مورد ثبت واکسن روسی کرونا در کشور‌های آفریقایی و تحویل آن هم تحت قرارداد ملی و هم به عنوان بخشی از همکاری با اتحادیه آفریقا هستیم.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: نهاد‌های تجاری روسیه فعالانه در تلاش برای کمک رسانی [به کشور‌های آفریقایی] شرکت کردند. ما اکنون همکاری خود را در این زمینه به سطح جدیدی می‌رسانیم.

اسپوتنیک وی نخستین واکسن ضد کرونای روسیه است که از سوی مرکز ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت این کشور در مسکو ساخته شده است. آژانس دارویی اروپا (EMA) در اوایل ماه مارس بررسی واکسن روسی را آغاز کرد. این واکسن با مشارکت صندوق سرمایه‌گذاری‌های مستقیم روسیه (تشکیلات دولتی تامین کننده مالی طرح‌های سرمایه گذاری) ساخته شده و در ماه اوت سال ۲۰۲۰ به ثبت رسید.

تاکنون بیش از ۵۰ کشور از جمله تونس، بلاروس، الجزایر، آرژانتین، ایران، بولیوی، صربستان، تشکیلات خودگردان فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان و امارات این واکسن روسی را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار