حمله مسلحانه به تیم ملی فوتبال بلیز پیش از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی فوتبال بلیز پیش از دیدار برابر هائیتی با حمله مسلحانه در خاک رقیب رو به رو شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر  در قاره آمریکا و قبل از دیدار ۲ تیم  ملی فوتبال هائیتی و بلیز، کاروان تیم ملی فوتبال بلیز مورد حمله شورشیان مسلح به سلاح‌های سنگین در هائیتی قرار گرفت.

یک کلیپ ویدئویی وحشتناک از این حادثه را نشان می‌دهد گروهی از افراد مسلح اتوبوس تیم ملی بلیز را فقط چند دقیقه پس از رسیدن  به هائیتی  متوقف کردند.

مقامات بلیز در بیانیه رسمی اعلام کردند که آن‌ها ۳ روز قبل از بازی با هائیتی از فرودگاه به هتل در راه بودند که گروهی از شورشیان مسلح آن‌ها را با  موتورسیکلت متوقف کردند. تصاویر گرفته شده از داخل اتوبوس تیم نشان می‌داد ده‌ها مرد، برخی از آن‌ها مسلح به سلاح گرم، به راننده دستور می‌دهند تا در کنار جاده با وجود حضور  ۴ نفر از نیرو‌های امنیتی توقف کند.

مقامات بلیز گفتند که پلیس مجبور به مذاکره با شورشیان شد، بنابراین آن‌ها صدمه‌ای ندیدند و خوشبختانه به آن‌ها اجازه داده شد که در این درگیری بدون آسیب به هتل بروند. هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا تیم بلیز مجبور شده بود بودجه‌ای را برای آزادی خود تامین کند، وجود ندارد.

مقامات تیم بلیز پس از حادثه گفتند: تیم هرگز نباید با این شرایط رو به رو می‌شد. مسئولان اتحادیه فوتبال هائیتی منتظر تصمیم فیفا در مورد اینکه آیا فردا (پنج‌شنبه) دیدار مقدماتی جام جهانی بین هائیتی و بلیز برگزار می‌شود یا خیر. این مسابقه برای بلیز بسیار مهم است، زیرا آن‌ها برای اولین بار در تاریخ تلاش می‌کنند به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه پیدا کنند.

افراد مسلح با موتورسیکلت اعضای یک گروه به نام Phantom ۵۰۹ افسران پلیس ناراضی سابق بودند که وزارت خارجه آمریکا در توییتر آن‌ها را مجرم توصیف کرده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار