ساخت هزار کلاس درس/ البرز جایگاه آخر سرانه فضای آموزشی در کشور

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز گفت: ۱۰۰ فضای آموزشی و ورزشی با هزارو ١٥ کلاس درس در استان البرز ساخته و افتتاح شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمد دلاوریان، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز گفت: تا سال ۹۹ توسط دولت تدبیر و امید ساخت ۱۰۰ فضای آموزشی و ورزشی با هزارو ١٥ کلاس درس در استان البرز ساخته و افتتاح شده است.

دلاوریان افزود: برای ساخت این فضاهای آموزشی ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز گفت: در این مدت  چهار مدرسه با ۶۸ کلاس درس نیز مقاوم سازی شده اند.

او  افزود: ۱۸۱ مدرسه در قالب این طرح مهم در استان تحت پوشش قرارگرفت.

دلاوریان گفت: از ابتدای سال ۹۲ تا کنون سیستم گرمایشی  ۱۸۲۶ کلاس درس هم در البرز استاندارد سازی شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز با اشاره به این که اعتبارات نوسازی در دولت تدبیر و امید افزایش هفت برابری داشته است افزود: امسال ۲۲  مدرسه دارای ٢٢٧ کلاس درس با اعتباری بالغ بر۴۲ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرارمی گیرد.

او افزود: در حال حاضر این استان جایگاه آخر سرانه فضای آموزشی را به خود اختصاص داده زیرا روند مهاجرت دراین استان بسیاربالا است.

او با اشاره به این که البرز نیاز به افزایش سطح مشارکت های مردمی درساخت مدارس و تکمیل پروژه های آموزشی توسط خیرین دارد گفت: میانگین تراکم دانش آموزان درکلاس های درس این استان با افزایش زیرساخت های آمورزشی باید کاهش پیدا کند.

دلاوریان به تحصیل ۵۰۰ هزار دانش آموز دراستان البرز اشاره کرد و افزود: مردم می توانند در قالب طرح آجر به آجر برای ایجاد بستر آموزشی مناسب به کمک حوزه تعلیم و تربیت بشتابند چرا که این استان هر سال به ۴۰۰ کلاس جدید نیاز دارد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.