مشهد تولیدکننده روزانه ۲ هزار تُن زباله خانگی!

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: به‌طورکلی روزانه ۲ هزار تن زباله خانگی در مشهد تولید می‌شود که از این میزان حدود ۱۱ درصد آن تفکیک و با جمع‌آوری از مبدأ در چرخه بازیافت قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل کریمیان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: به‌طورکلی روزانه ۲ هزار تن زباله خانگی در شهر مشهد تولید می‌شود که از این میزان حدود ۱۱ درصد آن تفکیک و با جمع‌آوری از مبدأ در چرخه بازیافت قرار می‌گیرد.

او افزود: همچنین روزانه ۲۳۶ تن پسماند خشک از مبدأ تولید می‌شود که سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد جمع‌آوری آن را به روش‌های مختلف در دستور کار خود قرار می‌دهد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد ادامه داد: جمع‌آوری هوشمند پسماند‌های بازیافتی یکی از جدیدترین و هوشمندترین روش‌های جمع‌آوری است که در حال حاضر دو شرکت بخش خصوص بهنام‌های «اکو» و «بهروب» مجوز‌های مربوطه را دریافت کرده‌اند و شهروندان می‌توانند یکی از این دو نرم‌افزار را نصب کنند.

کریمیان بیان کرد: با نصب نرم‌افزار‌های فوق شهروندان در هرروز و ساعتی که مدنظر آنان باشد می‌توانند درخواست خود را ثبت و خودرو‌های حمل بازیافت با مراجعه به درب منازل آنان نسبت به جمع‌آوری موارد بازیافتی اقدام و در همان لحظه به‌صورت آنی برابر وزن پسماند‌ها پولی را به کیف پول شهروندی واریز می‌کنند.

او تصریح کرد: همچنین در این نرم‌افزار بخشی وجود دارد که شهروندان می‌توانند مبلغ موردنظر را به مؤسسات خیریه اختصاص دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد تاکید کرد: علاوه بر این روزانه ۲۰ هزار تن خاک و نخاله ساختمانی در شهر مشهد تولید می‌شود که این مقدار ۱۰ برابر زباله‌های خانگی بوده که وظیفه جمع‌آوری آن بر عهده این سازمان است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.