رئیس موزه ارتباطات مطرح کرد؛

موزه‌گردی رایگان مجازی تا پایان عید نوروز/ راه‌اندازی پلتفرم جدید موزه‌گردی برای روزهای کرونایی

حسن عمیدی در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران جوان درباره موزه گردی در زمان تعطیلات نوروز و تورهای مجازی مسائلی را بیان کرد.

حسن عمیدی، رئیس موزه ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: "سال ۹۸ با شروع شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و همه‌گیر شدن این ویروس، از اسفند ۹۸ که موزه‌ها بسته شد به این فکر افتادیم یک تکنولوژی را راه اندازی کنیم که بتواند به صورت تعاملی رابط بین موزه‌ها و مخاطبین خود باشد. در اسفند ۹۸ که موزه‌ها تعطیل شد، سیستم پخش زنده را راه اندازی کردیم. امسال هم به دلیل اینکه بسیاری از موزه‌ها تعطیل هستند و مخاطبان امکان حضور در موزه‌ها را ندارند، به این فکر افتادیم که این کار بزرگ را ادامه دهیم."

برگزاری تور مجازی موزه گردی در فضای مجازی

عمیدی بیان کرد: "ما بعد از تجربه موفق موزه گردی مجازی که سال گذشته انجام شد و اولین کشوری بودیم که تور مجازی موزه گردی را به صورت پخش زنده بر روی تلویزیون‌های تعاملی و igtv داشتیم، موزه‌های بزرگ دنیا از ما خواستند که بدانند این کار را چگونه انجام داده‌ایم."

رئیس موزه ارتباطات افزود: "یک تیم جوان توانست پلتفرمی و فضایی را در این زمینه راه اندازی کند تا این کار به صورت حرکتی انجام شود. این قابلیت پخش زنده حرکتی روی تمامی igtv و سایت‌هایی که بخواهیم امکان پخش دارد. افراد می‌توانند سوالات خود را در این فضا مطرح و پاسخ‌شان را هم دریافت کنند."

موزه‌گردی رایگان مجازی تا پایان عید نوروز/ راه‌اندازی پلتفرم جدید موزه‌گردی برای روزهای کرونایی

مدیرکل ارتباطات شرکت ملی پست گفت: "ما بعد از تجربه فروردین ۹۹، در اردیبهشت ماه ۹۹ کار بزرگ تری را در زمینه میراث جهانی انجام دادیم. در۲۴ فضای میراث جهانی کشور از چغازنبیل تا شوشتر و... هم پخش زنده داشتیم."

استقبال مردم از موزه گردی مجازی

عمیدی با بیان اینکه امسال به یک تجربه موفق‌تری رسیدیم گفت: "امروز ۴ فروردین ماه روز اول این موزه‌گردی مجازی حرکتی است. سال گذشته برخی از موزه‌ها مورد استقبال خوبی قرار گرفت و امسال برای آن‌ها هم پخش زنده خواهیم داشت. این کار به صورت کاملا رایگان است و شرکت ملی پست و موزه ارتباطات در راستای مسئولیت اجتماعی خود این کار را انجام می‌دهند. افراد می‌توانند هر روز از ساعت ۱۴ تا ۱۵ برای این موزه‌گردی به صفحه شرکت ملی پست در سایت آپارات مراجعه کنند."

عمیدی درباره کمک‌های انجام شده به موزه‌های خصوصی گفت: "به موزه‌های خصوصی که تعطیل بودند و مشکلات زیادی برایشان پیش آمده بود، امسال نیز کمک کردیم تا این کار برایشان انجام شود."


بیشتر بخوانید


پخش زنده از موزه‌ها در هر روز از نوروز

عمیدی بیان کرد: "امروز ۴ فروردین در موزه ملی ایران، ۵ فروردین کاخ گلستان، ۶ فروردین موزه ارتباطات، ۷ فروردین کاخ نیاوران و فرهنگسرای نیاوران پخش زنده صورت می‌گیرد. ۷ فروردین روز هنر‌های نمایشی است و ما علاوه بر اینکه در کاخ گلستان پخش زنده داریم، ۱ ساعت بعد هم در فرهنگسرای نیاوران به صورت زنده برنامه خواهیم داشت."

موزه‌گردی رایگان مجازی تا پایان عید نوروز/ راه‌اندازی پلتفرم جدید موزه‌گردی برای روزهای کرونایی

او افزود: "در ۸ فروردین موزه پمپ بنزین و موزه ارامنه، ۹ فروردین موزه امام علی (ع) در روز نیمه شعبان، ۱۰ فروردین موزه آبگینه، ۱۱ فروردین خانه موزه سیمین و جلال، ۱۲ فروردین خانه موزه دکتر شریعتی و ۱۳ فروردین روز طبیعت هم در موزه تنوع زیستی پارک پردیسان پخش زنده خواهیم داشت. این کار هم جنبه آموزشی و هم جنبه سرگرمی دارد."

موزه‌گردی رایگان مجازی تا پایان عید نوروز/ راه‌اندازی پلتفرم جدید موزه‌گردی برای روزهای کرونایی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار