۲۷۰ واحد صنعتی در کردستان از گاز طبیعی بهره مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ۲۷۰ واحد صنعتی در کردستان در سال ۱۴۰۰ به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان، با بیان اینکه شرکت گاز کردستان در کنار گازرسانی به مناطق شهری و روستایی، در حوزه اتصال واحد‌های صنعتی به شبکه سراسری گاز نیز عملکرد قابل قبولی داشته است، اظهار کرد: در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در سال ۹۲، یک هزار و ۱۸۶ واحد صنعتی در کردستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل بود که اکنون این رقم به ۲ هزار و ۱۰۴ مورد رسیده است.

او افزود: براساس مصوبه شورای اقتصاد کردستان، یک هزار و ۳۸۹ واحد تولیدی و صنعتی در استان باید به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شوند و از این رو سرعت گازرسانی به این حوزه در کردستان طی چند سال اخیر شتاب قابل توجهی گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکنون ۶۷۰ واحد صنعتی در قالب مصوبه شورای اقتصاد گازدار شده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ۲۷۰ واحد صنعتی این استان نیز در سال ۱۴۰۰ به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند.

فعله‌گری با اشاره به اینکه در سال ۹۹ به ۱۴۴ واحد صنعتی استان گازرسانی شده است، یادآور شد: با گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی، سالانه ۳ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت‌های فسیلی صرفه‌جویی می‌شود.

او با بیان اینکه صاحبان صنایع بابت اتصال واحد صنعتی آنان به شبکه سراسری گاز هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و تمام عملیات گازرسانی به صورت رایگان انجام می‌شود، بیان کرد: برای گازرسانی به هر واحد صنعتی ۶۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: گاز رسانی ، گاز طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.