مکرون: ترکیه قصد مداخله در انتخابات فرانسه را دارد

رئیس جمهور فرانسه می‌گوید ترکیه در تلاش است در انتخابات این کشور تاثیر بگذارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، رئیس جمهور فرانسه، ترکیه را به تلاش برای مداخله در انتخابات این کشور متهم کرد.

امانوئل مکرون روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه فرانس ۵ درباره تلاش ترکیه برای تاثیرگذاری در انتخابات فرانسه ابراز نگرانی کرد. رئیس جمهور فرانسه گفت: این تهدیدات پنهانی نیست، بنابراین معتقدم باید در این باره بسیار شفاف عمل کنیم.

رئیس جمهور فرانسه توضیح بیشتری درباره اینکه ترکیه چگونه می‌تواند در انتخابات فرانسه مداخله کند و منظور وی از انتخابات منطقه‌ای ماه ژوئن یا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ است، نداد. مکرون تنها به ذکر این جمله اکتفا کرد که ترکیه بازی با افکار عمومی را مدنظر دارد.

با این حال، رئیس جمهور فرانسه در ادامه همین مصاحبه از ترکیه به عنوان شریک راهبردی ناتو و متحد اصلی خود در مبارزه با مهاجرت غیر قانونی به اروپا یاد کرد. وی با یادآوری لزوم مذاکره با ترکیه گفت: اگر یک شبه بگویید ما دیگر نمی‌توانیم با شما کار کنیم، دیگر بحثی نداریم، آن‌ها در‌ها را باز می‌کنند و شما ۳ میلیون پناهنده سوری دارید که به اروپا می‌آیند. ما باید با ترکیه کار کنیم.

مکرون در جریان انتخابات ریاست جمهوری پیشین فرانسه نیز روسیه را متهم به مداخله در انتخابات این کشور متهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار