مقام آمریکایی: خطر حمله چین به تایوان بسیار قریب الوقوع است

دریادار جان آکوئیلینو از احتمال حمله چین به جزیره تایوان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دریادار جان آکوئیلینو، یک مقام نیروی دریایی آمریکا که برای هدایت ماموریت وزارت دفاع این کشور در منطقه هند و اقیانوس آرام انتخاب شده است روز سه شنبه گفت تهدید چین به تجاوز به تایوان جدی و از هر زمان دیگری قریب الوقوع‌تر است.

بر این اساس، جان آکوئیلینو که برای ریاست مرکز فرماندهی هند و اقیانوس انتخاب شده در کمیته خدمات نیرو‌های مسلح در مجلس سنای آمریکا گفت: چین بازیابی کنترل بر تایوان را «اولویت شماره یک» خود می‌داند.

وی با اظهارات دریادار فیلیپ دیویدسون، رئیس فعلی این مرکز فرماندهی آمریکا مخالفت کرد که گفته بود چین در شش سال آینده برای در دست گرفتن تایوان حمله خواهد کرد. آکوئیلینو گفت: «به نظرم مساله به ما نزدیکتر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم و ما باید این را لحاظ کنیم.»

این مقام آمریکایی گفت این تهدید تا آن حد است که آمریکا باید یک برنامه ۲۷ میلیارد دلاری برای تقویت مواضع دفاعی خود در این منطقه را در آینده نزدیک و با فوریت اجرا کند.

با این حال وی با اظهارات تام کاتن، نماینده حزب جمهوری خواه در سنای آمریکا مبنی بر این که چین در سال آینده میلادی به تایوان حمله می‌کند مخالفت کرد. آکوئیلینو که در حال حاضر رئیس ناوگان دریایی آمریکا در اقیانوس آرام است تاکید کرد حمله چین به تایوان دو مخاطره در بر دارد؛ اول این که تجارت جهانی را که بیشتر آن از این جزیره می‌گذرد تهدید می‌کند و دیگر این که به اعتبار آمریکا در نزد متحدان آسیایی اش نظیر ژاپن، کره جنوبی و فیلیپین لطمه می‌زند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار