خالدی مطرح کرد؛

١۴ هزار و ۶٠١ ماموریت اورژانس برای حوادث ترافیکی نوروز/ ٢٣ هزار جراحی اورژانس تاکنون انجام شده است

دبیر طرح سلامت نوروزی از ١۴ هزار و ۶٠١ ماموریت اورژانس برای حوادث ترافیکی در نوروز امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی خالدی دبیر طرح سلامت نوروزی با اشاره به آخرین میزان مراجعه مردم به ایستگاه های سلامت اظهار کرد: در حال حاضر از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا به امروز ۹۶۱ هزار و ۱۸۳ نفر به مراکز درمانی ما مراجعه کرده که ۷۴۶ هزار نفر از بیماران به صورت سرپایی درمان شده اند . تا به این لحظه ۱۵ هزار و ۴۴۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری و ۲۲۹۵۱ عمل جراحی اورژانسی و ۶۰ هزار و ۶۶۷ عمل جراحی الکتیو در این مدت انجام شده است.

او ادامه داد: تعداد عمل های جراحی نشان دهنده میزان ارائه خدمات توسط پزشکان در بیمارستان هاست. تا به امروز ۸۸ هزار و ۸۰۰ ماموریت توسط ۲۰ هزار پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی انجام گرفته است که ۱۴ هزار و ۶۰۱ مورد حادثه ترافیکی و ۷۴هزار و ۱۸۲ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است .

خالدی بیان کرد: ۲۸ هزار و ۹۱۹ نفر از مصدومان حوادث غیر ترافیکی و ۳۳۱۹ نفر از مصدومان حوادث ترافیکی در محل درمان و بقیه به مراکز درمانی منتقل شده اند. از تعداد ۱۴۶۰۱ مورد حوادث ترافیکی ۶۵ درصد در معابر شهری و ۳۰ درصد در معابر برون شهری و بقیه در معابرروستایی اتفاق افتاده است. استان های تهران و خراسان رضوی بیشترین حوادث ترافیکی را داشته‌اند.

او افزود: در طرح سلامت نوروزی تعداد ۲۵۹ هزار بازرسی انجام گرفته است و ۱۷۷۳ واحد متخلف پلمپ شده اند و یک هزار و ۱۲۲مرکز اقامتی بازرسی شده اند.

مجتبی خالدی اظهار کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا به امروز تعداد ۲۸۰۰نفر به پایگاه های سلامت مراجعه کرده اند که ۳۷۶ مصدوم به دلیل حوادث ترافیکی و ۲۴۲۴ نفر به خاطر حوادث غیر ترافیکی بوده است.

او ادامه داد: از میان مصدومان حوادث ترافیکی تعداد ۱۹۶ نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی منتقل و‌۱۸۰ نفر در محل درمان شده اند.

خالدی بیان کرد: از میان بیماران حوادث غیر ترافیکی تعداد ۴۳۷ مصدوم به مراکز درمانی منتقل و ۱۹۸۷ نفر در محل درمان شده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار