بلینکن: خروج نیرو‌های آمریکا از افغانستان ممکن است قریب‌الوقوع باشد

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد زمان خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان ممکن است خیلی نزدیک باشد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن با همکاری متحدانش به دنبال اطمینان از جلوگیری از تبدیل افغانستان به مامن تروریست هاست.

وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد: ما با متحدان ناتو متحد هستیم تا راه حل‌های جمعی برای اطمینان از عدم تبدیل دوباره افغانستان به پناهگاه امن تروریست‌ها پیدا کنیم.

بلینکن در ادامه گفت: زمان خروج نیرو‌های آمریکا از افغانستان ممکن است خیلی نزدیک باشد.

مقامات آمریکایی پیشتر به گروه طالبان هشدار داده اند در صورت تحقق نیافتن وعده‌های آنها، عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان را به تاخیر خواهند انداخت. اظهار نظر‌های مقامات کاخ سفید، وزارت خارجه و دفاع آمریکا طی هفته‌های آغازین دولت جدید نشان می‌دهد که کابینه بایدن نسبت به موفقیت روند متزلزل صلح افغانستان که در دولت پیشین پایه ریزی شده، تردید دارد.

دولت بایدن گفته است ارزیابی مسئله افغانستان را در دستور کار دارد، اما مجموعه‌ای از گزینه‌های دشوار را در مواجهه با طالبان پیش رو دارد. مقامات و افسران نظامی سابق آمریکا می‌گویند هرگونه تاخیر در عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی می‌تواند باعث تشدید خشونت شود و طالبان را وادار کند تا مذاکرات صلح با مخالفان خود را در دولت کابل نیمه کاره بگذارند.

توافقنامه فوریه ۲۰۲۰ خواستار عقب نشینی نیرو‌های تحت هدایت آمریکا تا مه ۲۰۲۱ در ازای قطع ارتباط طالبان با گروه‌های تروریستی، کاهش شدید خشونت و ورود به مذاکرات صلح با دولت افغانستان است. این در حالیست که دولت آمریکا عجله ای برای خارج کردن نیروهای خود از افغانستان ندارد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار