ارومیه و نقده در آستانه تبدیل به وضعیت قرمز کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: شهر‌های ارومیه و نقده به علت رعایت نکردن موارد بهداشتی، در آستانه تبدیل شدن به وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، دکتر جواد آقازاده  رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر شهرستان های ارومیه، نقده، چایپاره و ماکو وضعیت نارنجی دارند که البته روند افزایشی ابتلا و بستری در آنها به ویژه ۲ شهر ارومیه و نقده حاکم است.

او اضافه کرد: همچنین وضعیت کرونایی سه شهرستان همجوار آذربایجان غربی شامل بانه و سقز در استان کردستان و عجب شیر در آذربایجان شرقی نارنجی شده که شهرستان های همجوار باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: ما نگرانی زیادی در خصوص شهرستان های میاندوآب، بوکان و سردشت داریم که امیدواریم با اعمال پروتکل ها و محدودیت ها توسط فرمانداران، از بروز مشکل در آنها جلوگیری شود.

آقازاده تاکید کرد: ورود و خروج به شهرهای نارنجی آذربایجان غربی ممنوع است که امیدواریم همه مردم آن را رعایت کنند.

او همچنین با اشاره به ورود ایرانیان ساکن در شمال عراق برای عید نوروز به برخی شهرهای آذربایجان غربی اظهار کرد: این افراد با وجود پی‌سی‌آر منفی امکان دارد که ناقل ویروس باشند که باید در این خصوص اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

او گفت: این افراد در صورت داشتن علایم سرماخوردگی، مراکز درمانی را مطلع کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: ویروس انگلیسی نیز در استان ما شیوع پیدا کرده و میزان ابتلا به آن زیاد شده که مردم باید این مورد را نیز در دستور کار داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.