مصباحی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پشتیبانی از تولید یعنی دولت و ملت موظف به حمایت از تولید کننده هستند/ گمرک باید مانع واردات کالا‌هایی شود که در داخل مشابه آن تولید می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره شعار سال ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه داد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فرا رسیدن سال ۱۴۰۰ و شعار تولید پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها که توسط رهبر معظم انقلاب اعلام شد، گفت: شعار سال را مقام معظم رهبری تولید، پشتیبانی و رفع موانع اعلام کردند؛ زیرا اصل و اساس است در حل مشکلات اقتصادی کشور به صورت عمده مساله تولید است.

او ادامه داد: هر موضوعی که بتواند باعث رونق و افزایش تولید شود به حل مشکلات اساسی اقتصادی کشور کمک خواهد کرد؛ شعار جهش تولید در سال ۱۳۹۹ گرچه به صورت اساسی عملیاتی نشد، اما تاحدی قابل قبول و اثرگذار بودو  بستر اینکه این مسیر تداوم داشته باشد فراهم و مشخص شد که اگر موانع برطرف شده و مشوق برای مصرف کننده ایجاد شود تولید می‌تواند مشکلات کشور را رفع کند؛ از همین رو نیز مقام معظم رهبری این شعار را برای سال ۱۴۰۰ اعلام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم افزود: زمانی که سخن از پشتیبانی می‌شود یعنی دولت و ملت موظف به حمایت از تولید هستند و حمایت هم به طور عمده در بخش دولتی در این است که بانک‌ها تسهیلات لازم را برای سرمایه در گردش تولید کنندگان در اختیار آن‌ها قرار دهند و کار آن‌ها را سهل کنند. علاوه بر این در بخش دولتی هم  وزارتخانه‌های مربوطه نظیر وزارت جهاد و کشاورزی در بخش تولید محصولات کشاورزی و وزارت صمت در بخش تولیدات صنعتی و معدنی  باید حمایت خود را عملی و اجرایی کنند تا تولید رشد کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش مردم در تحقق این شعار نیز بیان کرد: مردم باید بنا را بر این بگذارند که سرمایه‌های خود را در بخش تولید به کار بگیرند و آنچه که در بخش تولیدی نیاز به سرمایه دارد را مردم حمایت کنند، برای مثال اگر منابع مالی دارند  که نیاز به سرمایه گذاری حس می‌کنند آن را در بخش تولید قرار دهند.  

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره موانع تولید هم گفت: به طور عمده یک مساله در رفع موانع ناشی از پیچیدگی شرایط دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها برای فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی است و  باید همه مواردی که به عنوان مانع در حال عمل است برداشته شود. برای مثال قوانینی که دست و پاگیر است باید توسط دولت و مجلس کنار گذاشته شود. 

او ادامه داد: دیگر موانع تولید موضوع گمرک است؛ گمرک باید مانع واردات کالا‌هایی شود که در داخل مشابه آن تولید می‌شود. گمرک هم زیر نظر وزارت اقتصاد فعالیت می‌کند که باید واردات مواد اولیه برای رشد و پیشرفت تولید را تسهیل کرده و مانع قاچاق شود. البته در موضوع ممانعت از قاچاق دستگاه‌های بسیاری نظیر نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات است که می‌توانند در رفع موانع کمک کنند و جلوی واردات و قاچاق کالا‌های بی رویه را بگیرند و اجازه ندهند که کالا‌هایی که در داخل تولید می‌شود از بیرون به کشور وارد شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۰۰:۴۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام وقتی کسی از موضوعی اطلاع ندارد چنانچه اظهار نظر نکند بهتر است . متاسفانه خبر نگاران جوان نیز باعث دلسردی مردم می شوند . که به این آقایان تذکر نمی دهند . مردم یکبار اعتماد کردند و اموال خود را فروختند و برای تولید وارد بورس کردند . چه شد ؟ دولتمردان با توجه به نقدینگی اشراف نزدیک خود و رانت و پول دولت مردم را خفه کردند . حالا چه خوابی برای ملت دیده اید؟ لذا برای حمایت از تولید باید حذف مالیات از تولید کنندگان و دریافت مالیات پلکانی از در امد مازاد بر نیاز سالیانه و اموال غیر منقول مازاد بر نیاز بصورت الکترونیکی در دستور کار قرار گیرد البته اینجانب راهکار دقیق را می توانم در اختیار انقلابیون مسئول قرار دهم اگر مرد میدانید بسم الله مهندس گودرزی
آخرین اخبار