مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام خبر داد؛

فعالیت مراکز اقامتی ایلام با ۵۰ درصد ظرفیت در نوروز ۱۴۰۰

شنبه زاده از فعالیت ۵۰ درصدی مراکز اقامتی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت : با توجه به اینکه استان ایلام با دارا بودن طبیعت بکر و شهرستان‌ها و روستا‌های متنوع از نظر آب‌وهوا و طبیعت‌گردی، ظرفیت بالایی برای حضور گردشگران دارد، بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، تمامی مراکز اقامتی استان با ظرفیت ۵۰ درصد آماده پذیرایی از مهمانان و گردشگران نوروزی هستند.

او افزود: با توجه به طرح سفر هوشمند و ایمن، همه تأسیسات گردشگری ملزم هستند از طریق سامانه جانا و ماسک اطلاعات بیماران را رصد و از پذیرش مبتلایان به ویروس کرونا، خودداری کنند.

شنبه‌زاده با بیان اینکه با توجه به ثبت اطلاعات تمام مراکز اقامتی مجاز استان در سامانه جانا، تنها مسافرانی که اقدام به رزرو اقامت کرده، اجازه تردد و اقامت در استان را دارند، اضافه کرد: تمامی تأسیسات گردشگری اعم از هتل، مهمانپذیر، کمپ،‌های بوم‌گردی ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا، واحد مربوطه پلمب خواهد شد.

او ادامه داد : سفر‌های نوروزی در قالب تور تنها در چارچوب تور‌های برنامه‌ریزی شده از طریق آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز و تحت‌نظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که در سامانه ثبت تور کد دریافت کرده‌اند، امکان‌پذیر خواهد بود.

شنبه زاده  بیان کرد : رونق مجدد صنعت گردشگری در دوران کرونا و پسا کرونا نیازمند برنامه‌ریزی و ارائه بسته‌های حمایتی و تشویقی برای فعالان این عرصه و گردشگران و مسافران است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.