فرانسه سفیر چین را احضار کرد

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد سفیر چین را به دلیل اظهارات «ناپذیرفتنی» اخیرش درباره پاریس احضار کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد سفیر چین در این کشور را به دلیل اظهارات «غیر قابل قبول» و «اقدام علیه مقامات منتخب، محققان و دیپلمات‌های اروپایی» فراخوانده است.

ژان ایو لودریان روز دوشنبه در حساب توئیتری خود اعلام کرد لوشای را به دلیل اظهارات غیر قابل قبول به وزارت خارجه فرانسه احضار کرده است. در متن پیام وزیر خارجه فرانسه آمده است: من درخواست کردم که سفیر چین احضار شود تا این پیام‌ها را قویا به او یادآوری کند.

وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه همچنین از سفارت چین در فرانسه خواست تا «قوانین اساسی مندرج در کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک مربوط به عملکرد سفارت خارجی، به ویژه در مورد ارتباطات عمومی آن» را رعایت کند.

در بخشی از احضاریه سفیر چین تاکید شده است: توهین به محققان مستقل و مجادله با مقامات منتخب فرانسه غیرقابل قبول است و در روابطی که سفارت چین وظیفه کمک به توسعه بین فرانسه و چین را دارد، جایی ندارد. چین باید به اصل تفکیک قوا و همچنین کلیه قوانین فرانسه احترام بگذارد.

اواخر هفته گذشته، سفارت چین در فرانسه هشدار داد اگر قانونگذاران فرانسوی تصمیم بگیرند که به تایوان سفر کنند و با برقراری روابط دیپلماتیک با تایپه «سیاست چین واحد» را نقض کنند، پکن نیز اقدام متقابل را در پیش می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار