تداوم حملات ائتلاف سعودی به یمن زیر سایه طرح صلح ریاض

عربستان با ادعای ارائه طرحی برای صلح با یمن و خاتمه یافتن جنگ، حملات خود را به این کشور قطع نکرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برخی رسانه‌های یمنی از تداوم حملات عربستان به یمن پس از مطرح شدن طرح صلح ادعایی ریاض بمنظور پایان جنگ یمن، خبر دادند.

رسانه‌های انصارالله یمن همچنین از حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به چند نقطه در صنعا از جمله فرودگاه بین‌المللی صنعا خبر دادند.

فیصل بن فرحان، وزیر امورخارجه عربستان در روز دوشنبه، طرحی را بمنظور پایان یافتن بحران یمن ارائه داد و تنها دقایقی پس از این امر، ائتلاف سعودی به مناطقی در یمن حمله کردند.

طرحی که شامل آتش بس در یمن تحت نظارت سازمان ملل متحد می‌شود و به گفته فیصل بن فرحان به شکل دائم با سازمان ملل برای متوقف کردن درگیری‌های یمن همکاری می‌کنیم.

وزیر امورخارجه عربستان مدعی شده است که، ائتلاف اجازه بازگشایی فرودگاه صنعا را برای مقاصد مشخصی از مقاصد مستقیم منطقه‌ای و بین المللی فراهم می‌کند.

ائتلاف متجاوز سعودی طی حملات خود، ۱۷ بار شهرستان "صرواح"، سه بار شهرستان "مدغل" در استان مأرب در شمال شرق یمن و سه بار شهرستان "خب" و "الشعف" در استان الجوف را مورد حمه هوایی قرار داد.

این اتئلاف همچنین شهرستان‌های "عبس" واقع در استان حجه و شهرستان "رازح" در استان "صعده" را نیز هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داد.

به گفته وی، این طرح همچنین شامل آغاز مجدد مذاکرات سیاسی برای پایان بخشیدن به بحران یمن خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا نیز طی اظهاراتی اعلام کرد که، با وزیر خارجه عربستان در خصوص اوضاع یمن صحبت کرده است و واشنگتن بر پایبندی خود بر پشتیبانی از دفاع از عربستان و نیز محکومیت شدید حملات اخیر به خاک عربستان از سوی گروه‌های هم پیمان با ایران در منطقه تأکید می‌کند.

طرح ادعایی عربستان سعودی برای آتش بس در یمن در حالی مطرح می‌شود که یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در آستانه ششمین سال آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن روز گذشته در سخنانی گفت: از زمان آغاز تجاوز به یمن، کشور با بیش از ۲۶۰ هزار حمله هوایی روبرو بوده که هزار عدد آن‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۱ صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار