۱۰ بازیکن مشهوری که توسط اتلتیکو مادرید فروخته شده اند + تصاویر

تیم فوتبال اتلتیکو مادرید در سال‌های گذشته درآمد خوبی را از فروش بازیکنان خود به دست آورده است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال اتلتیکو مادرید این فصل در مسابقات لالیگا عملکرد بسیار مطلوبی را داشته است و بخش عظیمی از این عملکرد و نتایج مطلوب خود را علاوه بر سرمربی خود دیگو سیمئونه مدیون بازیکنان جدید خود مانند لوئیز سوارز مهاجم اروگوئه‌ای پیشین بارسلونا است.

سوارز تابستان سال گذشته و در انتقالی آزاد به جمع شاگردان سیمئونه اضافه شد و علاوه بر تاثیر در نتایج تیم اتلتیکو مادرید با حضور خود باعث سود هنگفت این باشگاه اسپانیایی از لحاظ مالی شد.

سودی که این باشگاه اسپانیایی برای اولین بار نیست که به آن دست پیدا می‌کند و در سال‌های گذشته  هم با فروش ستاره‌های بزرگ خود به آن دست پیدا می‌کرد.

در ادامه به تعدادی از بازیکنانی که اتلتیکو مادرید با فروش آن‌ها توانست سود بزرگی را کسب کند اشاره کرده ایم.

۱. آنتوان گریزمان (۱۳۵ میلیون یورو)

این بازیکن فرانسوی در سال ۲۰۱۹ با انتقالی به مبلغ ۱۳۵ میلیون یورو از اتلتیکو مادرید به بارسلونا پیوست و به گرانترین بازیکنی تبدیل شد که این باشگاه اسپانیایی در تاریخ خود فروخته است.

۲. لوکاس هرناندز (۸۰ میلیون یورو)

هرناندز نیز مانند گریزمان در سال ۲۰۱۹ از اتلتیکو مادرید جدا شد و به تیم فوتبال بایرن مونیخ پیوست. این مدافع ۲۴ ساله با ۸۰ میلیون یورو به این باشگاه آلمانی پیوست، انتقالی که تنها برای باشگاه اسپانیایی سود آور  بود و با توجه به عملکرد هرناندز در این تیم شکستی در نقل و انتقالات باشگاه بایرن مونیخ به حساب آمد.

۳. رودریگو هرناندز (۷۰ میلیون یورو)

این مدافع اسپانیایی در سال ۲۰۱۹ و زمانی که در تیم اتلتیکو مادرید مدافعی نیمکت نشین بود و با انتقالی به مبلغ ۷۰ میلیون یورو به باشگاه منچسترسیتی پیوست. باشگاهی که در این سال‌ها بیش از ۴۰۰ میلیون یورو تنها برای خط دفاعی خود خرج کرده است و مشکلی برای نقل و انتقالات با چنین مبلغی برای جذب بازیکن ندارد.

۴ . رادامل فالکائو (۴۳ میلیون یورو)

فالکائو با وجود حضور کوتاه و ۳ ساله خود در اتلتیکو مادرید؛ یکی از بهترین مهاجمان تاریخ این باشگاه به شمار می رود. او در سال ۲۰۱۳ با وجود عملکرد درخشان خود در اتلتیکومادرید با انتقالی به مبلغ ۴۳ میلیون یورو به تیم فوتبال موناکو پیوست.

۵. جکسون مارتینز (۴۲ میلیون یورو)

این مهاجم کلمبیایی که امیدوار بود بتواند عملکرد هم‌وطن خود فالکائو را در اتلتیکو مادرید تکرار کند، بعد از یک فصل نا امید کننده، با انتقالی به مبلغ ۴۲ میلیون یورو از اتلتیکو مادرید به فوتبال آسیا و تیم گوآنگ ژو چین پیوست.

۶. آردا توران (۴۱ میلیون یورو)

هافبک ترکیه‌ای تیم فوتبال اتلتیکو مادرید که در زمان حضور خود در اتلتیکو یکی از بهترین بازیکنان این تیم بود در سال ۲۰۱۵ با انتقالی به مبلغ ۴۱ میلیون یورو به بارسلونا پیوست انتقالی که برای کاتالان‌ها هیچ سودی نداشت و خریدی ناموفق برای آن‌ها نام گرفت.

۷. سرخیو آگوئرو (۴۰ میلیون یورو)

این مهاجم آرژانتینی که در زمان حضور خود در اتلتیکو مادرید به همراه دیگو فورلان دیگر مهاجم این تیم یکی از بهترین زوج‌های تهاجمی تاریخ این باشگاه را تشکیل داده بودند در سال ۲۰۱۲ و با انتقالی به مبلغ ۴۰ میلیون یورو به منچسترسیتی پیوست. آگوئرو اکنون بهترین گلزن تاریخ باشگاه منچسترسیتی است.

دیگو کاستا ( ۳۸ میلیو یورو )

دیگو کاستا در سال ۲۰۱۴ و در حالی که در اتلتیکو مادرید تبدیل به یک مهاجم شاخص تبدیل شده بود؛ با انتقالی به مبلغ ۳۸ میلیون یورو به چلسی پیوست. دیگو کاستا در سال‌های گذشته بار دیگر به اتلتیکو مادرید بازگشت، اما این بار او بدون پرداخت مبلغی از این تیم اسپانیایی جدا شد.

۹. فرناندو تورس ( ۳۸ میلیون یورو )

یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ باشگاه اتلتیکو مادرید، در سال ۲۰۰۷ و با انتقالی به مبلغ ۳۸ میلیون یورو به لیورپول پیوست. فرناندو تورس اسطوره باشگاه اتلتیکو مادرید  بار دیگر در سال ۲۰۱۸ به این تیم پیوست و حضور خود به عنوان فوتبالیست در اروپا را با این باشگاه به پایان رساند.

۱۰. داوید دخیا (۲۵ میلیون یورو)

در سال ۲۰۱۱ و بعد از خداحافظی "ادوین ون درسار" دروازه بان تیم فوتبال منچستریونایتد از دنیای فوتبال، سران این باشگاه انگلیسی دست به ریسکی عجیب زدند و دروازه بان ۲۰ ساله آن زمان اتلتیکو مادرید یعنی داوید دخیا را با مبلغ ۲۵ میلیون یورو به خدمت گرفتند. انتقالی که در آن زمان برای یک دروازه بان انتقال گران قیمتی به حساب می‌آمد. د


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار