موزه‌ها و سایت‌های باستانی سیستان و بلوچستان در نوروز فعال است

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: موزه‌ها و سایت‌های باستانی استان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ فعال بوده و با کیفیت بهتر و بیشتری خدمات ارائه می‌دهند.

علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: ساعت کاری موزه‌ها افزایش یافته و این مسیرها به عنوان مسیرهای گردشگری در قالب موزه، اکوموزه، سایت‌های باستانی و باستان‌شناسی و سایت‌های طبیعی جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان را به دیگران معرفی می‌کند.

او افزود: ۹ موزه در سیستان و بلوچستان فعال بوده که شامل موزه منطقه‌ای جنوب شرق در زاهدان، موزه مردم‌شناسی سیستان، موزه شهر سوخته، موزه قرآن و عترت ایرانشهر، موزه پست و ارتباطات زاهدان، موزه محلی سرباز، موزه محلی سراوان، موزه زنده سفال کلپورگان یا موزه خاک و موزه محلی چابهار است.

 نقش حیاتی موزه‌ها در جوامع بشری نقشی بدیع، ماندگار پدیده های فرهنگی است. موزه‌ها با حفظ و زنده نگهداشتن آثار فرهنگی به جا مانده از تمدن‌ها و پیشینیان می‌توانند در تقویت هویت ملی و فرهنگی جامعه نقش بسزایی ایفا کند. امروزه موزه ها و مراکز فرهنگی در ارتقا دانش بشری و نیز گسترش علم و پایدارسازی آموزش که به تعبیری آموزش مستمر است، یکی از نهادهای اجتماعی موثر به شمار می‌روند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار