از روز سه شنبه؛

آذربایجان غربی میزبان بارش‌های بهاری

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: نخستین بارش بهاری امسال در سال نو از فردا در استان آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مهدی کریمی کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: نخستین بارش بهاری امسال در سال نو از روز سه شنبه هفته جاری در استان آغاز می‌شود.

مهدی کریمی افزود: روز سه شنبه و چهارشنبه بارش باران همراه با وزش باد با سرعت ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر برساعت پدیده قابل پیش بینی برای استان است.

او با اشاره به وزش ملایم باد در روز‌های گذشته در سطح استان اضافه کرد: روندافزایشی دما نیز که از روز شنبه آغاز شده تا اواسط هفته جاری ادامه دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت:در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مرکز استان ارومیه بین مثبت ۲ و ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان گزارش شده و شهرستان تکاب با منفی چهار درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین شهر استان بود.

او بیان کرد: به علت احتمال وزش باد شدید و بارش‌های متناوب لازم است تا شهروندان از تردد در جاده‌های کوهستانی بپرهیزند و در کنار رودخانه‌ها نیز اتراق نکنند.

کریمی با اشاره به هشدار‌های هواشناسی استان در زمینه وزش باد بیان کرد: شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر، احتمال خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقوط اجسام از ارتفاعات طی روز‌های پایان هفته جاری پیش بینی می‌شود و لازم است تا تدابیر لازم در این زمینه بکار گرفته شود.

او  بیان کرد: لازم است تا افراد نسبت به سرکشی و اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی در سطح شهر، عدم استقرار در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، خودداری از محلول پاشی و سمپاشی باغات و سایر اقدامات پیشگیرانه اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.