مسکو: باید دلار را از چرخه نظام مالی خارج کنیم

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر لزوم خارج کردن دلار از چرخه نظام مالی مسکو و پکن گفت: فاصله گرفتن از نظام مالی تحت کنترل غرب سبب کاهش خطر تحریم‌های آمریکا می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه طی مصاحبه خود با یک رسانه چینی، از راهکار‌های کاستن خطر تحریم آمریکا با فاصله گرفتن از دلار و تغییر واحد پولی خبر داد.

وی با تاکید بر استفاده از واحد‌های پولی به جای دلار، گفت: به کارگیری این راهکار سبب کاهش خطرات تحریم‌ها آن هم به کمک تقویت استقلال فناورانه می‌شود.

لاوروف افزود: ما باید بتوانیم از نظام‌های پرداخت بین‌المللی که تحت کنترل غرب است، فاصله بگیریم.

وزیر امور خارجه روسیه ضمن اشاره به محدود شدن توسعه فناورانه روسیه و چین از سوی آمریکا، گفت: مسکو و پکن باید استقلال خود را نسبت به فناوری‌های غربی کنونی افزایش داده و تقویت کنند.

وزارت دارایی روسیه نیز در ماه فوریه از کاهش سهم دلار آمریکا و یورو در تبادلات ارزی این کشور خبر داده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: لاوروف ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۱۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
بی زحمت تومان و ریال ایران را وارد چرخه نظام مالی جهانی کنید تا همه جهانیان مثل ایرانیان قدرت خریدشون از هر لحاظ برود بالا و ارزش پولشونم مثل ریال و تومان ایران برود بالا در سطح بین الملل شما روسها فقط بدرد بخاک سیاه نشوندن ملتها و کشورها می خورید اگر نه تا حالا اقتصاد ایران از همکاری با شما گلستان شده بود افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
آخرین اخبار