طاهری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رفع واقعی تحریم ایران جایگاهی در دکترین اقتصادی - نظامی آمریکا ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: رفع تحریم ایران به صورت واقعی و واجد اثر عینیِ اقتصادی، اساساً جایگاهی در میان دکترین اقتصادی - نظامی آمریکا ندارد.

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  جوان،  با تأکید بر اینکه سامان اقتصادی و سیاسی کشور باید با فرض ماندگاری تحریم، مورد تدبیر قرار گیرد، گفت: رفع تحریم ایران به صورت واقعی و واجد اثر عینیِ اقتصادی، اساساً جایگاهی در میان دکترین اقتصادی ـ نظامی آمریکا ندارد.

وی افزود: همچنین نقش بستن انگاره «کوتاه مدت بودن تحریم» با سیاست گذاری‌های اقتضایی و تشدیدکننده شکنندگی‌های اقتصادی همراه خواهد بود. رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی نوروزی سال ۱۴۰۰ خود فرمودند «فرض کنید تحریم باقی خواهد ماند و اقتصاد کشور را بر اساس ماندن تحریم برنامه‌ریزی کنید.» که مؤید این مسئله است.

طاهری توضیح داد: تلقی ضمنی در برخی سطوح مدیریتی و در برخی بخش‌ها چنین است که با توجه به موقتی بودن تحریم، کافی است تصمیم‌هایی گرفته شود تا برای مدت کوتاهی اقتصاد کشور دوام بیاورد و در نتیجه متعاقب رفع تحریم، مجدداً به روال سابق بازگردیم.

وی با طرح این پرسش که چرا باید سامان اقتصادی و سیاسی کشور، با فرض ماندگاری تحریم، مورد تدبیر قرار گیرد؟ بیان کرد: پس از شروع هر موج تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران و به موجب صعوبت‌ها و دشواری‌های ناشی از آن، مسئولان و مدیران کشور به صورت آشکار یا ضمنی به دنبال پاسخ به این سؤال هستند که «تحریم تا چه زمانی پابرجاست؟ » در حالیکه بر اساس ایراد‌های وارد بر انگاره کوتاه مدت بودن تحریم و به علاوه، نگاه دکترین اقتصادی ـ نظامی آمریکا، ایجاب می‌کند مسائل اقتصادی و سیاسی کشور با فرض ماندگاری تحریم تدبیر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
شما ها و تدبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
کو تدبیر؟
باتدبیر دیدی سلام منو بهش برسون؟
آخرین اخبار