درچهار روز گذشته رخ داد؛

شنیدن آوای دلنشین ۳۴۵ نوزاد در استان کرمان

دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی استان کرمان گفت: از ۲۷ اسفند پارسال تا اول فروردین امسال، ۳۴۵ مورد تولد در استان کرمان داشته ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سید محمد صابری دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی استان با اعلام گزارش آماری تجمیعی سلامت استان در طرح سلامت نوروزی از ۲۷ اسفند ۹۹ تا  اول فروردین۱۴۰۰ گفت: طی این مدت ۲۲ نفر بر اثر تصادف و ۳۲ نفر بر اثر عوامل دیگر در استان کرمان جان خود را ازدست داده اند.

او با بیان اینکه طی این مدت ۴۴۹ نفر مصدوم بر اثر تصادف و ۵۱۷ نفر بیمار غیرتصادفی نیز به بیمارستان منتقل شده اند، افزود: در این مدت ۹۸ مصدوم تصادفی و ۷۴۳ بیمار بر اثر عوامل مختلف در محل حادثه درمان شده اند.

صابری گفت: طی مدت زمان اعلام شده، ۱۰۱ مورد بازدید از بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی صورت گرفته است.

او افزود: طی مدت اعلام شده ۱۹ هزار و ۵۴۵ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۲۹۹ نفر در بیمارستان‌ها درمان سرپایی و ۱۲۸ بیمار به بخش‌های ویژه منتقل شده اند و بیماران منتقل شده از اورژانس به بخش‌های عادی ۹۶۷ نفر بوده است.


دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی استان بیان داشت: طی این مدت، اعمال جراحی اورژانسی‌۴۳۱ مورد، اعمال جراحی غیر اورژانس ۵۳۴ مورد، اعزام‌های بین بیمارستانی‌۱۱۴ مورد و موارد احیای موفق ۱۲ مورد بوده است.

او تصریح کرد: طی این مدت ۳۴۵ مورد تولد در استان داشته ایم.

صابری با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۳۵۶ مورد بازدید بهداشتی طی ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ تا اول فروردین۱۴۰۰ صورت گرفته است، تصریح کرد: هزار و ۳۹۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد جمع آوری شده است.

او بیان داشت: طی بازدید‌های به عمل آمده از مراکز و اماکن، ۲۴ واحد متخلف تعطیل شده اند.

دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی استان تعداد بازدید‌های حوزه غذا و دارو را ۷۹ مورد اعلام کرد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: مواد غذایی ، نوروز1400
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.