در آستانه ششمین سال آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن؛

یحیی سریع: دشمن در روز‌های اخیر به هلاکت بیش از ۱۸ هزار مزدور اعتراف کرد

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از اذعان دشمن به هلاکت ۱۸ هزار مزدور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد در روز‌های اخیر دشمن به هلاکت ۱۸ هزار مزدور و زخمی شدن ۵۰ هزار تن در سال ۲۰۲۰ در جبهه مأرب کشته شدند.

یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در آستانه ششمین سال آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن گفت: از زمان آغاز تجاوز به یمن، کشور با بیش از ۲۶۰ هزار حمله هوایی روبرو بوده که هزار عدد آن‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۱ صورت پذیرفته است.

او در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود افزود: این حملات به شهادت و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی منجر شده و در بیشتر این حملات، روستاها، خانه ها، شهرها، راه ها، مساجد و تاسیسات عمومی و خصوصی هدف گرفته شده اند. تعداد عملیات‌های نظامی نیرو‌های ما در ۶ سال گذشته، ۱۲ هزار و ۳۶۶ عدد بوده است. بیش از شش هزار و ۱۹۲ عملیات نیرو‌های ما تهاجمی بوده که از جمله آنها، ۱۶۷ عدد در دو ماه گذشته انجام شده است.

او گفت: از مهمترین عملیات‌های نظامی تهاجمی، عملیات نصر من الله، عملیات بنیان مرصوص و عملیات پاکسازی مناطقی در البیضاء از تکفیری‌ها بوده است.

او در ادامه، عملیات‌های تعادل بازدارندگی، عملیات نظامی در استان ضالع را به همراه شماری عملیات‌های نظامی اعلام نشده، از جمله عملیات‌های برجسته خواند.

او گفت: ۵۴ هزار و ۲۵ مورد تک تیراندازی در جبهه‌های مختلف نبرد صورت گرفته که بیش از ۲۵۰۰ مورد آن در دو ماه گذشته صورت گرفته است. این تک تیراندازی‌ها به هلاکت و زخمی شدن هزاران مزدور از جمله افراد دارای ملیت سودانی، علاوه بر سربازان و افسران ارتش سعودی منجر شده است.

یحیی سریع در ادامه افزود: واحد مهندسی بیش از ۱۰ هزار و ۵۶۰ عملیات به انجام رسانده که در آن‌ها استحکامات و پادگان‌ها از یکسو و خودرو‌های زرهی و تجمعات از سوی دیگر هدف قرار داده شده است. واحد ضد زرهی بیش از ۶ هزار و ۳۸۵ مورد عملیات انجام داده که در آن‌ها خودرو‌های نظامی دشمن و خودرو‌های نظامی و نفربر‌ها و.. هدف قرار داده شده اند. همچنین واحد توپخانه در عملیات‌های مختلف خود، انواع توپ ها، علاوه بر موشک‌هایی از نوع زلزال استفاده کرده؛ به طوری که بیش از ۱۰ هزار موشک مورد استفاده قرار گرفته است.

یحیی سریع تصریح کرد: نیرو‌های پدافند هوایی بیش از ۱۵۳۴ عملیات انجام دادند که به سرنگونی جنگنده‌ها و اجبار (عناصر دشمن) به ترک محل منجر شده است.

او گفت: نیرو‌های پدافند هوایی بیش از ۴۵۴ پهپاد را که متعلق به ائتلاف دشمن بود، سرنگون کرده است.

یحیی سریع در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد: نیرو‌های دریایی و پدافند ساحلی عملیات فرود نیرو‌های دشمن را به شکست کشاندند و موفق شدند شماری از کشتی‌هایی را که آب‌های منطقه‌ای یمن را نقض کرده بودند، بازداشت کنند. نیروی دریایی و پدافند ساحلی بیش از ۳۴ عملیات منحصر به فرد به اجرا درآورد که در آن‌ها کشتی‌ها و ناوچه‌های جنگی و قایق‌های دشمن علاوه بر اسکله‌ها هدف گرفته شدند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در ادامه افرود: بیش از ۱۳۴۸ موشک بالستیک را از زمان آغاز تجاوز سعودی شلیک کرد. نیروی موشکی ۴۹۹ موشک بالستیک را شلیک کرد که تأسیسات نظامی و زیربنایی دشمن سعودی و نیرو‌های وابسته به امارات را هدف قرار داد.

او گفت: نیروی موشکی در دو ماه گذشته ۵۴ موشک بالستیک را شلیک کرد که برخی از آن‌ها به اهداف نظامی عربستان شلیک شده است. نیروی هوایی پهپادی، بیش از ۱۲ هزار و ۶۲۳ عملیات به انجام رسانده که ۱۱۵۰ عدد از آن‌ها تهاجمی بوده و ۱۱ هزار و ۴۷۳ عدد شناسایی بوده است. همچنین بیش از ۵۷۲ عملیات نیروی هوایی پهپادی ضد اهداف دشمن در خارج از یمن انجام شده و ۵۷۸ عدد از عملیات ها، دشمن در داخل سرزمین‌های یمن هدف گرفته شد.

سخنگو‌ی انصرالله یمن همچنین گفت: بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ کشته و زخمی در میان عناصر و افسران ارتش سعودی از آغاز تجاوز به یمن دیده می‌شود. همچنین تا تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۰ خسارت بشری دشمن اماراتی به بیش از ۱۲۴۰ کشته و زخمی رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار