افزایش تیم‌های پلیس آگاهی کرمان دراماکن عمومی

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان از افزایش تیم‌های محسوس و نامحسوس پلیس آگاهی در اماکن عمومی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ یدالله حسن پور رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: در سال ۱۳۹۹ درصد بسیار زیادی از سرقت‌های به وقوع پیوسته کشف و شمار زیادی از سارقان، مالخران و افراد وابسته به باند‌های خرد و کلان سرقت که تعدادی نیز فرا استانی بودند شناسایی و دستگیر شدند.

او افزود: قطعا دستگیری این افراد به نوبه خود امنیت فردی و اجتماعی خوبی را به دنبال دارد، اما بهتر آن است که هیچگاه از رعایت نکات ایمنی و امنیتی غافل نشویم.

سرهنگ حسن پور تصریح کرد: توصیه می‌شود همواره در اماکن عمومی مراقب کیف پول، گوشی موبایل و دیگر اموال همراه خود باشیم و ضمن پرهیز از حمل وجوه نقد زیاد، اصول امنیتی لازم را هنگام انجام خرید‌های اینترنتی و تراکنش‌های بانکی رعایت کنیم.

او بیان کرد:  افراد فرصت طلب از غفلت‌های جزئی طعمه‌های خود سو استفاده و شهروندان را با کیف قاپی و کش رو زنی غافلگیر می‌کنند.

سرهنگ حسن پور در خصوص پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه نیز اظهار کرد: چه بهتر که خودرو و موتورسیکلت خود را در پارکینگ‌های موجود و مکان‌های مناسب پارک و از قفل و تجهیزات ایمنی استفاده کنیم و در صورت پارک وسایل نقلیه در اماکن تاریک و خلوت گهگاهی به آن‌ها سرکشی داشته باشیم.

او تصریح کرد: وارد کردن رمز کارت‌های بانکی توسط خود مشتری در هنگام پرداخت وجه از طریق دستگا‌های پوز مراکز خرید، پنهان نگه داشتن رمز و کارت‌های بانکی، واریز نکردن وجه به حساب افراد مشکوک و ناشناس در خرید‌های اینترنتی و نیز پرداخت وجه به حساب کسانی که شما را به عنوان برنده یک قرعه کشی یا یک طرح تخفیف، اعزام به اماکن زیارتی و ... به حضور پای عابر بانک‌ها ترغیب می‌کنند از جمله مواردی هستند که شاید به طور مکرر آن‌ها را شنیده ایم، اما غفلت از همین موارد ساده گاهی منجر به وقوع کلاهبرداری‌های خرد و کلان شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: با این وجود چنانچه در هر موقعیت و مکانی با مورد مشکوکی روبرو شدید یا به نوعی از شما سرقت شد بلافاصله موضوع را به ۱۱۰ منعکس و برخی شواهد و مستندات از جمله مکان وقوع جرم، چهره و قیافه فرد، نوع وسیله نقلیه و پلاک مورد استفاده سارق را به خاطر بسپارید تا در کشف سریع جرم مورد استفاده پلیس قرار بگیرند.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار