فعالیت ۲۲۳ گروه جهادی فارس در ایام نوروز در مناطق محروم

مسئول بسیج سازندگی فارس از فعالیت ۲۲۳ گروه جهادی به استعداد ۳ هزار جهادگر در عرصه‌های مختلف عمرانی و غیر عمرانی در مناطق محروم استان در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل قزل سفلی، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به این که با گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی، فرهنگ جهادی و کار جهادی برگرفته از انقلاب اسلامی است، گفت: حرکت، کار و فرهنگ جهادی مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی است و همان گونه که قبلا نیز اشاره کرده ام اردو‌های جهادی فناوری عرصه تربیت نیروی جوان مومن انقلابی است.

او با اشاره به این که تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی، خدمت رسانی به محرومین و نیازمندان و... از جمله اهداف اردو‌های جهادی است، بیان کرد: اردو‌های جهادی هر کجا که محرومیتی وجود داشته باشد زمان را نمی‌شناسد و ما می‌بینیم که در ایام نوروز با وجود تعطیلات، این حرکت تعطیل بر دار نیست و گروه‌های جهادی زیادی با حضور در مناطق محروم در عرصه‌های مختلف به خدمت رسانی به مردم عزیز سراسر استان و حتی برخی استان‌های همجوار می‌پردازند.

قزل سفلی با بیان این که بیش از ۲۲۳ گروه جهادی به استعداد بیش از ۳ هزار نفر با هدف خدمات‌رسانی در روز‌های تعطیل عید استمرار داشته باشد اظهار کرد: گروه‌های جهادی در ایام تعطیلات عید نوروز به دو شکل محل محور و جغرافیا محور در عرصه‌های عمرانی آبرسانی و ابنیه سازی به فعالیت می‌پردازند.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به این که ابنیه سازی مشتمل بر ساخت منازل محروم، ساخت خانه عالم، ساخت سرویس بهداشتی برای نیازمندان، ساخت مسجد، حسینیه و البته مرمت و بهسازی منازل محرومین است، ادامه داد: گروه‌های جهادی علاوه بر حوزه‌های عمرانی، در حوزه سلامت و بهداشت، آسیب‌های اجتماعی، علمی و آموزشی، اقتصاد و اشتغال، فرهنگی و حوزه‌های خدماتی بنا است در قالب اردو‌های ۳ روزه، ۵ روزه، ۷ روزه، ۱۰ روزه و ۱۳ روزه در جای‌جای استان فارس و مناطق محروم جهادگران به کار جهادی بپردازند.

او در پایان با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های جهادی در مقابله با ویروس منحوس کرونا، بیان کرد: در ایام عید در قالب طرح شهید سلیمانی جهادگران عزیز ما در قالب بیش از ۷۹۵ تیم جهادی در طرح شهید سلیمانی در فاز دوم مشغول فعالیت و خدمات رسانی به کسانی که نیازمند و با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار