۴ عضو گروه «پسران مغرور» در پرونده حمله به کنگره متهم شناخته شدند

چهار سردسته گروه «پسران مغرور» در ایالت‌های مختلف آمریکا به توطئه و تشویق اعضای این گروه برای حمله به ساختمان کنگره متهم شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، هیئت منصفه اعظم فدرال آمریکا چهار عضو گروه «پسران مغرور» را به توافق برای حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه متهم  کرد.

طبق کیفرخواست جدیدی که روز جمعه اعلام شد، اتان نوردین از واشنگتن، جوزف بیگ از فلوریدا، زاخاری رله از پنسیلوانیا و چارلز دونوهو از کارولینای شمالی چهار متهمی هستند که هر کدام  سردسته گروه‌ پسران مغرور در ایالت‌های مربوط به خود هستند. آن‌ها به توطئه و تشویق اعضای گروه جهت شرکت در یورش به ساختمان کنگره در  ۶ ژانویه متهم هستند.

بر اساس گزارش‌ها، آن‌ها تجهیزات شبه نظامی مورد استفاده در هنگام حمله به پایتخت را تأمین کردند، موانع فلزی ایجاد شده در اطراف ساختمان را کنار زدند و با استفاده از رادیو‌های دستی و برنامه‌های پیام رسانی ارتباط برقرار می‌کردند.

در تاریخ ۶ ژانویه، طرفداران ترامپ به تحریک او در اعتراض به نتایج انتخابات و پیروزی بایدن به ساختمان کنگره حمله کردند.

در این یورش پنج نفر جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر دیگر از جمله ۱۳۸ افسر پلیس زخمی شدند. مقامات اجرای قانون صد‌ها نفر را که این حمله  شرکت داشتند، دستگیر کردند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار