احمدوند: امیدوارم در سال ۱۴۰۰ مسابقات لیگ تنیس از سر گرفته شوند

سرمربی سابق تیم ملی تنیس در خصوص عید نوروز و اتفاق‌هایی که در سال قبل گذشت، توضیحاتی را بیان کرد.

سعید احمدوند، سرمربی سابق تیم ملی تنیس ایران در گفت و گوی عیدانه با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سال جدید گفت: سال جدید را به تمام هموطنانم تبریک می‌گویم و امیدوارم در سال آینده مشکلات حل شده و مردم روی آرامش را ببینند تا با آرامش و امنیت بیشتری زندگی کنند.

مشروح این گفت و گو را در ادامه می خوانید.

بهترین سین هفت سین از نظر شما چیست؟

از نظر من سیب است که به معنای سلامتی می‌باشد، چون سلامتی مهم‌ترین مورد است.

نمره‌ای که به خود در سال ۹۹ می‌دهید؟

به خودم نمره ۱۹ را می‌دهم. یک نمره از خودم کم کردم برای این که تیم آکادمی من در فینال مردان جام حذفی تنیس کشور شکست خورد و نتوانستیم مانند رقابت‌های بانوان موفق به کسب عنوان قهرمانی شویم.

بهترین و بدترین اتفاق این سال برای تنیس کشور چیست؟

بهترین اتفاق برگزاری منظم مسابقات جام حذفی تنیس بود که امیدوارم در سال ۱۴۰۰ فدراسیون مسابقات لیگ را راه اندازی کند و بدترین اتفاق تعطیلی طولانی مدت مسابقات تنیس به علت شیوع ویروس کرونا بود.

به نظر شما تنیس کشور در چه زمینه‌هایی پیشرفت داشت؟

تنیس کشور در سالی که گذشت پیشرفت خاصی نداشت. به نظر من اوج پیشرفت تنیس ما بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ بود و از سال ۲۰۱۸ به بعد تنیس ایران با یک شیب محدود در حال پسرفت است. اگر می‌خواهیم این اتفاق نیفتد، باید تغییر رویه داده و در تمام زمینه‌ها نگرش تازه‌ای داشته باشیم. تنیس به بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی و یک برنامه ۳۶۵ روزه نیاز دارد تا پیشرفت کند. نمی‌توان با برگزاری یک دیدار جام حذفی و مسابقات انتخابی باعث رشد تنیس کشور شد.

احمدوند در پایان گفت: تنیس کشور احتیاج به یک کار جهادی و یک برنامه ۳۶۵ روزه برای تمام بخش‌ها دارد. از فدراسیون تنیس خواهشمندم برای هر قسمت اعم از بازیکن، مربی و کمیته ها، فاکتور‌هایی را در نظر بگیرد تا عملکرد هر قسمت قابل ارزیابی باشد؛ زیرا زمانی کاری رشد خواهد کرد که قابل ارزیابی دقیق باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار