چرا مدیرعامل فیسبوک درباره "برنامه شفافیت رهگیری" تغییر موضع داد؟

زاکربرگ با تغییر موضع خود گفت که فیسبوک می‌تواند از شفافیت رهگیری برنامه اپل بهره‌مند شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ویژگی شفافیت رهگیری برنامه ATT (App Tracking Transparency) شرکت اپل، به کاربران آیفون اجازه می‌دهد که در صورت تمایل، توسط برنامه‌های شخص ثالث تبلیغات آنلاین ردیابی شوند. البته به طور پیش فرض، کاربران آیفون ردیابی نخواهند شد و این ویژگی با انتشار iOS ۱۴.۵ در بهار آینده راه اندازی می‌شود.

هنگامی که اپل برای اولین بار این ویژگی را اعلام کرد، فیسبوک گفت که انتظار دارد اکثر کاربران آیفون ردیابی شخص ثالث را انتخاب نکنند. این باعث آسیب جدی به مشاغل کوچک خواهد شد. بسیاری از جامعه تجارت کوچک، نگرانی‌هایی را درباره بروزرسانی اجباری نرم افزار اپل به اشتراک گذاشته اند ، که این امر توانایی کسب و کار‌ها در اجرای تبلیغات شخصی و دستیابی موثر به مشتریان خود را محدود می‌کند.

اظهارات ضد و نقیض مالک فیسبوک

اما اخیرا زاکربرگ از موضع خود برگشته و می‌گوید ویژگی ATT اپل در واقع می‌تواند به نفع فیسبوک باشد.

مدیرعامل فیسبوک

برخی معتقدند که حقیقت ماجرا این است که فیسبوک بیشتر به فکر امور مالی خود است. برای کل سال ۲۰۲۰ ، فیسبوک ۸۴.۱۷ میلیارد دلار از تبلیغات خود درآمد کسب کرده است و این بدان معناست که اگر ATT خسارتی به کسب و کار‌های کوچک وارد کند ، فیسبوک هم خسارت خواهد دید.

با این حال، به نظر می‌رسد که مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیرعامل فیسبوک، تغییر عقیده داده است. زاکربرگ اوایل امروز در پلتفرم کلاب هاوس گفت که فیسبوک ممکن است با شروع اجرای ویژگی شفافیت ردیابی برنامه در موقعیت قوی تری قرار بگیرد.

این مقام اجرایی گفت که فیسبوک در موقعیت خوبی قرار خواهد گرفت، اما با توجه به اینکه فیسبوک سال گذشته اپل را به شدت مورد حمله قرار داد، واکنش زاکربرگ تعجب آور بود.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار