استاندار کرمان:

از ظرفیت دانشگاه هایتک باید به خوبی استفاده کرد

زینی وند گفت: از ظرفیت و توانمندی دانشگاه هایتک با توجه به ساختار آن در حد قابل قبولی استفاده نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی زینی‌وند استاندار کرمان ،امروز ۲۸ اسفند ماه در بازدید از دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان (هایتک) به ویژگی‌هایی این مجموعه در حوزه تحصیلات تکمیلی، دانش صنعتی، پژوهش، آزمایشگاه و پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت: چنین مجموعه‌هایی در کشور کم نظیر هستند.

او از حضور اعضای هیات علمی باسابقه و دانش و جایگاه خوب دانشگاه هایتک در رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور را نام برد و گفت: فلسفه وجودی این دانشگاه بر برنامه‌های پژوهش‌محور و دانش‌محور است.

استاندار کرمان، مجموعه ساختاری، تجهیزات آزمایشگاهی و پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک را ارزشمند خواند و تصریح کرد: اما با توجه به ظرفیت و توانمندی از ساختار این مجموعه در حد قابل قبولی استفاده نشده است.

زینی‌وند با اشاره به بازدید صورت گرفته از پارک علم و فناوری و دانشگاه هایتک با همراهی زاهدی و پورابراهیمی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که از ظرفیت عظیم این دانشگاه به صورت کاربردی و عملیاتی برای کشور، استان و جنوب شرق کشور استفاده شود.

استاندار کرمان، استفاده صنایع از مجموعه آزمایشگاهی دانشگاه هایتک، ایجاد ارتباط معنادار و مفید میان دانشگاه و صنعت در حوزه‌های مختلف، ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به ظرفیت‌های به فعلیت نرسیده استان مانند حوزه کشاورزی و خدمات و گردشگری را مورد تاکید قرار داد.

او اظهار کرد: صنایع بزرگ استان باید با ظرفیت‌های دانشگاه آشنا شوند و در حوزه‌های مختلف در تامین قطعات و لوازم مورد نیاز مبتنی بر ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند.

زینی‌وند ابراز داشت: هویت پارک علم و فناوری باید برجسته شود و مدیر پارک در جلسات و کارگروه‌ها حضور داشته باشد.

استاندار کرمان راه‌اندازی مراکز رشد و فناوری در تمام دانشگاه‌های استان طی شش ماه آینده را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان هم اکنون گردش مالی و فعالیت دارند و از وضعیت خوبی برخوردار هستند، اما پارک در تراز استان نیست و باید سرعت خود را بالا ببرد.

او ابراز داشت: پارک علم و فناوری استان کرمان در حال حاضر محور شرکت‌های دانش‌بنیان است و اگر ضعفی باشد مدیریت فراگیری در پارک‌ها باید ایجاد کنیم که خلاء را برطرف کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار