رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان مطرح کرد:

۴۰ پروژه بهداشتی و درمانی در زنجان آماده افتتاح است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت:۴۰ پروژه بهداشتی و درمانی با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی آماده افتتاح است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان صبح امروز پنجشنبه در آئین گرامیداشت شهدای مدافع سلامت که در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، با اشاره به اینکه با همه‌گیری بیماری کرونا در جهان، همه ابعاد زندگی انسان‌ها در دنیا تحت تاثیر قرار گرفته است، گفت: بیش از یک سال است که درگیر این بیماری هستیم و تلاش همه دولت‌ها، کنترل بیماری بود که در استان زنجان نیز با همراهی مسئولان و مردم و کار تیمی که صورت گرفت، قدم‌های اساسی در مهار این بیماری برداشته شده است.

او با بیان اینکه در خط مقدم مقابله با کرونا پزشکان، پرستاران و همه کادر حوزه بهداشت و درمان قرار داشتند که برای حفاظت از سلامت مردم قدم‌های بسیار بزرگی برداشته‌اند، افزود: در دانشگاه علوم‌پزشکی ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از پرسنل با بیماری درگیر شده و ۳۰۰ نفر نیز بستری شدند که هنوز به کار خود بازنگشته‌اند و متاسفانه ۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

این مسئول با بیان اینکه وظیفه ما ادامه راه شهدای مدافع سلامت است تا مردم آسیب کمتری ببینند، ادامه داد: در طول یک سال گذشته با همه کمبود منابع و محدودیت‌هایی که وجود داشت بیماری تا حد امکان کنترل شد و این مسئولیت و انجام وظیفه در این شرایط بسیار سخت بود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان نقش نیرو‌های انتظامی، سپاه و بسیج را در اجرای طرح شهید سلیمانی بسیار موثر دانست و افزود: در مدیریت مناسب بیماری نقش نیروی انتظامی بسیار مثبت و موثر بوده است.

قزلباش گفت: ۴۰ پروژه بهداشتی و درمانی با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی آماده افتتاح است.

او ادامه داد: در زمینه پژوهش و تحقیقات، راه‌اندازی پارک علم و فناوری بود که مجوز فعالیت گرفت و در زمینه آموزش و تجهیز بیمارستان‌ها بیش از ۲۰۰ تخت بستری و ۶۰ تخت آی. سی. یو آماده شده و ۵۱ تخت نیز آماده تجهیز است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.