ابوترابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قانون خدمت سربازی ایراد دارد/ باید به سمت سربازی حرفه‌ای حرکت کنیم

عضو کمیسیون شورا‌ها گفت: قانون سربازی ایراد اساسی دارد و در جهت رفع آن اقدام کنیم.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ضرورت  اصلاح قانون خدمت سربازی گفت: بیش از ۹۰ است که قانون اجباری شدن نظام وظیفه عمومی وجود دارد و شاهد  حتی یک تغییر متناسب و اساسی در این قانون نیستیم.

او افزود: سبک زندگی و تفکر مردم تغییر پیدا کرده، حتی امروز نوع جنگ هم تغییر پیدا کرده چراکه امروز جنگ از نوع تکنولوژی است.

ابوترابی تاکید کرد: یک نمونه کار موفق اختیاری هشت سال دفاع مقدس است که جنگ ما را اراده‌های اختیاری داوطلبانه به پیروزی رساند؛ بنابراین ما نباید کاری که جان فشانی برای کشور است را اجباری کنیم. ما به تحول اساسی در اصلاح قانون نظام وظیفه کشور نیاز داریم که این تحول باید به این صورت باشد که به سمت سربازی حرفه ای، داوطلبانه و با تامین هزینه‌های زندگی سرباز باشد، مهمتر اینکه باید به اصل نیاز نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح در شرایطی که کشور ما بین این همه کشور نا امن قرار دارد توجه شود. البته در طرحی که تهیه کرده ایم به همه این موارد توجه شده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها اظهار کرد: حدود ۳ میلیون سرباز فراری یا غایب داریم، یکی از بحران‌های اصلی ایم سربازان بحث اقتصادی است. باید توجه داشت که قانون خدمت سربازی ایراد دارد. امروز ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان نمی‌تواند کفاف هزینه رفت و آمد سرباز هم باشد، بسیاری از غایبان سربازی به دلیل مسائل اقتصادی به سربازی نمی‌روند.

او بیان کرد:  ما دو سال برای یک فرد هزینه می‌کنیم تا او سرباز حرفه ای شود اما این اتفاق نمی‌افتد، لذا سرباز حرفه‌ای کسی است که حداقل ۵ سال برای او آموزش و هزینه کنیم تا در سیستم بماند و خدمت کند، مخصوصا اینکه آموزش‌های نظامی زمان بر هستند و با دو سال هیچ فردی حرفه‌ای نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
من هم هر چقدر فکر میکنم میبینم سربازی همینجوری دوساله و اجباری باشه بهتره. چون این طرح اصلا معلوم نیست کسانی که سربازی نمیرن، چه مبلغی باید مالیات بدهند. ممکنه مبلغش اینقدر زیاد باشه که فقط پولدارها بتونن اون مبلغ رو پرداخت کنند و اون وقت من که چندان پولدار نیستم، باید پنج سال به سربازی برم.
به نظرم همین دو سال باشه بهتره. نمیخواد اختیاری بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
پشتوانه خارجی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
مشکوک می زند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
دشمن منتظر است در داخل مملکت عده ای دچار خطای راهبردی شوند لحظه ای در نگ نخواهد کرد !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
نمی دانی :هر سخن جایی وهر نکته مکانی دارد ؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
این گونه طرح های حساس ودارای بازتاب نباید در زمان های حساس مثل ایام منتهی به انتخابات که توجه وتمرکز ها به موضوع دیگری است مطرح شود وخلاف امنیت عمومی جامعه است
Iran (Islamic Republic of)
Ara
۱۱:۱۸ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
سربازی حرفه ای مساوی امنیت حرفه ای و اسلام
سربازی اجباری مساوی خیانت و کفر به دین محمدی
Iran (Islamic Republic of)
من پدر دو تا بچم
۱۶:۰۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام.. این موضوع که خدمت سربازی حزف بشه یا تبدیل به سرباز حرفه ای بشه در شرایط الان کشور یک خیانته حالا از سوی هرکسی که بخواد مطرح بشه... لطفا جنبه های اقتصادی و امنیتی موضوعات در نظر بگیرید و تو زمین آقشته به خون دشمن بازی نکنید... من خودم از سربازی فراری بودم ولی الان فهمیدم که چقدر نیازه الانم 8 ماهه که مشغولم و افتخار میکنم... بهتر نیست لزوم انجام وظیفه و ادای دینو بررسی کنید... ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
با سلام و تشکر از نظر بی پایه و اساس و نتیجه گیری‌های بی دلیلتون. توصیه اکید به جناب عالی دارم پس از پایان افتخار آمیز خدمت اجباری سربازی، بر روی املای زبان فارسیتون زمان بگذارید و آن را بهبود بدهید. موفق و سر بلند باشید.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد
۰۶:۱۲ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
اولا آغشته! نه آقشته!!!! ثانیا قشنگ معلومه بی سواد هستی و عقده داری!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
حزف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
به نظر می رسد دست هایی در درون مجلس در کار است که طرح های حساس ودارای بازتاب را در زمانی که مملکت نیاز به آرامش وتمرکز دارد مطرح کند وبه اصطلاح از آب گل آلود ماهی بگیرد غافل از آنکه دشمن خارجی در کمین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
این طرح باید به زمانی منتقل شود که ثبات سیاسی امنیتی ونظامی در منطقه و...احساس شود واین کار اشتباه است که ابوترابی مطرح کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
طرح یک چنین مباحث حساس در این زمان جز از جانب نفوذی ها بدرون مجلس از طرف دشمن نیست زیرا زمان زمان این طر ح هانیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
واقعا"این شخص در مجلس است ویک چنین طرحی را مطرح می کند در یک چنین وقتی چه کسی واز کجا به او رای داده اند ؟!؟!
آخرین اخبار