افزایش مبتلایان به کرونای انگلیسی در مازندران

گونه جهش یافته ویروس کرونا در نقاط مختلف مازندران در حال گسترش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مثبت شدن تست ۶ فرد جدید به ویروس کرونای انگلیسی در استان خبر داد و گفت: ۳ فرد مبتلا به ویروس انگلیسی در قائم شهر، ۲نفر در ساری و یک نفر در نور شناسایی شدند.

او مجموع مبتلایان به کرونای انگلیسی در مازندران را ۱۳نفر اعلام کرد و افزود: گسترش ویروس کرونا انگلیسی با توجه به تعطیلات نوروزی بسیار نگران کننده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تمام افراد در معرض تماس مستقیم با این مبتلایان رهگیری شده و اقدامات لازم برای تمامی آنها در حال اجرا است، گفت: چرخش گونه جدید ویروس در نقاط مختلف استان، هشدار و اعلام خطری است برای همه مردم که با تشدید مراقبت‌های بهداشتی، خود را از ابتلاء به این ویروس جهش یافته حفظ نمایند.

موسوی گفت: سهل‌انگاری یا عادی‌انگاری شرایط کنونی می‌تواند موج شدید‌تر و جدی‌تری را نسبت به پیک‌های قبلی ایجاد نماید و قطعاً بی‌احتیاطی مردم نسبت به مراودات و عدم رعایت دستورات بهداشتی شرایط را به سمت وخامت پیش خواهد برد.

او به مردم توصیه کرد شیوه نامه های بهداشتی را جدی‌تر و سختگیرانه‌تر از قبل عمل کنند و علاوه بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، از حضور در تجمعات، مسافرت و دورهمی خودداری کنند.

انتهای پیام /ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.