آژانس بین المللی انرژی گزارش داد؛

افزایش تقاضا برای نفت تا سال ۲۰۲۶

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد تقاضا برای نفت تا سال ۲۰۲۶ به بالاترین میزان می‌رسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس بین المللی انرژی امروز چهارشنبه اعلام کرد پس از شوک مربوط به شرایط بهداشتی و کرونا، انتظار می‌رود تقاضای جهانی نفت دو سال طول بکشد تا به سطح قبل از بحران برگردد، سپس حداقل تا سال ۲۰۲۶ به رشد خود ادامه می‌دهد تا به بالاترین حد برسد، مگر اینکه اقداماتی در خصوص تغییرات آب و هوایی انجام شود.

آژانس در گزارش سال ۲۰۲۱ خود که پیش بینی‌های ۵ ساله را تدوین می‌کند، تأکید کرده است: "اقدامات شدیدتر و تغییرات رفتاری می‌تواند به زودی یک اوج تقاضا را به وجود آورد ".

در وضعیت فعلی سیاست‌ها، این تقاضا تا سال ۲۰۲۶ به ۱۰۴ میلیون بشکه در روز می‌رسد که ۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.

نود درصد افزایش را آسیا به خود اختصاص خواهد داد. در مقابل، طبق اعلام آژانس بین المللی انرژی، تقاضا در ۳۷ کشور پیشرفته عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به سطح قبل از سال ۲۰۲۰ باز نمی‌گردد.

پتروشیمی‌ها به تحریک اشتهای جهانی برای تولید طلای سیاه ادامه می‌دهند. تقاضا برای بنزین ممکن است در حال حاضر به اوج خود رسیده باشد و با افزایش کارایی و تغییر به سمت وسایل نقلیه الکتریکی، رشد در حمل و نقل را در کشور‌های در حال توسعه جبران کند.

مصرف نفت سفید، بخشی که سال گذشته بیشتر تحت تأثیر قرار گرفت، باید به تدریج به سطح قبل از کرونا برگردد.

فاتح بیرول، مدیر آژانس بین المللی انرژی می‌گوید: "بحران کرونا باعث کاهش تاریخی تقاضای جهانی نفت شده است، اما این لزوماً یک کاهش پایدار نیست. "

وی می‌افزاید: "انتقال سازمان یافته به دور از نفت برای رسیدن به اهداف آب و هوایی ضروری است هرچند مستلزم تغییرات اساسی در سیاست‌ها و رفتار‌های دولت هاست و بدون آن، تقاضای جهانی نفت هر سال تا سال ۲۰۲۶ افزایش می‌یابد. "

به گفته وی، "برای اینکه تقاضا به زودی به اوج خود برسد، بلافاصله اقدامات قابل توجهی برای بهبود استاندارد‌های بهره وری انرژی، پشتیبانی از فروش وسایل نقلیه الکتریکی و کاهش استفاده از نفت در بخش‌های الکترونیکی نیاز است. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار