کاهش انگیزه دانش آموزان استان قزوین به رشته ریاضی

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در زمینه هدایت تحصیلی، تنها ١٥ درصد دانش آموزان رشته ریاضی را انتخاب می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اصغری، مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه در زمینه هدایت تحصیلی، تنها ١٥ درصد دانش آموزان رشته ریاضی را انتخاب می‌کنند، گفت: انگیزه دانش آموزان برای انتخاب رشته ریاضی و فیزیک کم شده و بیشترین آمار بیکاری در استان قزوین مربوط به رشته‌های مهندسی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه ایده‌ها کم نیستند، ولی تجاری سازی ایده ها، کار را دشوار کرده است، افزود: در راستای توسعه رشته‌های ریاضی و فنی و مهندسی برنامه ریزی لازم صورت گرفته است، چرا که انتخاب رشته به چند عامل از جمله اشتغال بستگی دارد.

اصغری با اشاره به اینکه نیازمند برنامه آمایش در آموزش و پرورش هستیم، گفت: در استان قزوین ١١٢ هنرستان با ١٠٧ رشته مهارتی فعالیت می‌کنند و ١٧ هزار و ٥٤٥ هنرجو در آن‌ها مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، یکی از چالش‌های مهم هدایت تحصیلی دانش آموزان استان را انتخاب رشته از سوی والدین عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش استان قزوین، آمایش وضعیت استانی ندارد و هنرستان‌های استانی نیز نیازمند فضای متفاوت و کارگاه‌های مجهز هستند.

اصغری گفت: هزار و ٣١٧ نفر بازمانده از تحصیل در استان قزوین وجود دارد که نسبت به سال گذشته و با توجه به شرایط کرونا، کاهش داشته ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه بیشترین افراد بازمانده از تحصیل در قزوین و البرز هستند، خاطرنشان کرد: ٥٣ درصد دانش آموزان به خاطر مشکلات اقتصادی و یا به خاطر بیماری خود یا خانواده ترک تحصیل کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.