سیاست‌نامه - قسمت سوم؛

عطریانفر: حضور نظامیان در انتخابات طرحی انحرافی است/ برخی تندروی‌ها فضای کار را برای ظریف سخت می‌کند/ برخی خودشان را به انتخابات دعوت کرده‌اند

در قسمت سوم سیاست‌نامه به سراغ محمد عطریانفر معاونت سیاسی اسبق وزارت کشور رفتیم.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه تورانلو؛ کم‌تر از سه ماه به یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی کشورمان باقی مانده؛ انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم در پیش است. با نزدیک‌شدن به این رویداد، هر روز گمانه‌زنی‌ها درباره حضور افراد مختلف برای ماراتن رسیدن به پاستور بیشتر و بیشتر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در راستای کمک به شناخت فضای انتخاباتی و انتخاب فرد اصلح، با نامزدهای احتمالی ریاست‌جمهوری یا افرادی که رسماً نامزدی خود را اعلام کرده‌اند و یا تحلیلگران مسائل سیاسی گفت‌وگوهایی انجام داده که در قالب سلسله گفت‌وگوهایی با عنوان «سیاست‌نامه» منتشر می‌شود.

 در سومین گفت‌وگو از سلسله گفت‌وگوهای سیاست‌نامه به سراغ محمد عطریانفر رفتیم.

کسی که معاونت سیاسی اسبق وزارت کشور، عضویت اسبق شورای اسلامی شهر تهران و عضویت شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی را در کارنامه سیاسی خود دارد. ما پاسخ برخی از پرسش‌های خود را با موضوع ریاست جمهوری سیزدهم از او جویا شدیم.

میزان مشارکت مردم برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم بالای ۶۰ درصد خواهد بود

باشگاه خبرنگاران جوان: با سلام؛ پیش‌بینی شما از مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم چیست؟

عطریانفر : معتقدم که احتمالا میزان مشارکت و حجم حضور مردم برای انتخابات خردادماه امسال بالای ۶۰ درصد خواهد بود؛ نظر من مبنی بر مشارکت مردم کمی با دیدگاه سایر اصلاح طلبان متفاوت است؛ زیرا آن‌ها معتقدند که آمار مشارکت پایین‌تر خواهد بود. این اختلاف نظر به این سبب است که انتخابات ریاست جمهوری و حجم مشارکت با انتخابات نمایندگان مجلس کاملا متفاوت است و داوطلبان در انتخابات مجلس حوزه‌های انتخابی متکثری دارند و انگیزه‌ها و تعلقات خاطر بیش از همه به صورت منطقه‌ای و بومی خواهد بود.

این در حالی است که در انتخابات ریاست جمهوری به صورت یکپارچه و در یک حوزه انتخابیه خواهد بود و انگیزه‌های ملی قوی را در آن شاهد خواهیم بود؛ به همین جهت مردم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری احساس‌شان این است که در حال رقم زدن سرنوشت خودشان هستند و سرنوشت مهم یک مسئول برجسته کشور را رقم خواهند زد؛ از همین رو نیز تفاوت‌های جدی با سایر انتخابات‌ها دارد.

برخی خودشان را به انتخابات دعوت کرده‌اند/ بایدن با ترامپ متفاوت است

علاوه بر این تحلیل کلی، اگر به تاریخ مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری در طی این دوازده دوره‌ای که وجود داشته نگاه کنید متوجه خواهید شد که نوع مشارکت گویای حضور حداکثری مردم بوده است؛ نکته دیگری که می‌توان بر آن تاکید کرد میزان توقع مقام معظم رهبری از انتخابات به عنوان مهم‌ترین مساله و امر مسئولیت شناسی مردم است که ایشان بر آن تاکید دارند که این سخن دقیقا مطابق با سیاست‌های مردم سالارانه است.

طبیعتا در دوران برگزاری انتخابات هم حجم فعالیت‌‌های رسانه ای عمومی از صدا و سیما گرفته تا دیگر شبکه‌های رسانه‌ای به سمت تقویت حضور مردم در انتخابات پیش خواهد رفت و مردم را به حضور هر چه بیشتر در انتخابات تشویق خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: چه‌طور می‌توان حجم مشارکت مردم در انتخابات را افزایش داد؟

عطریانفر: اگر ما بتوانیم دوگانگی سیاسی رقیب را در کشور با دو نماد معرفی کننده دو تفکر سیاسی در عرصه انتخابات؛ رو در روی هم  مشاهده کرده و احساس‌مان این باشد که دو نظریه سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا تمام قد در حال رقابت با هم هستند و طرفداران هر کدام از این دو نظریه که حجم بزرگی از جامعه متوسط شهری را به خود اختصاص می‌دهند یک رقابت واقعی دارند، حضور مردم بسیار شور انگیز خواهد بود، از این رو توصیه به نهادهای ناظر و مشخصا شورای نگهبان این است که این نکته کلیدی مد نظر رهبری مبنی بر اینکه مردم حضور حداکثری داشته باشند را گوش داده و به لوازم آن هم تمکین کنند.

عامل مشارکت حداکثری مردم ایجاد رقابت منطقی، تمام عیار و کاملا هوشمندانه بین دو نظریه چپ و راست سیاسی ایران تحت عنوان اصلاح طلب و اصولگراست. اگر این اتفاق رخ دهد حضور حداکثری مردم تضمین شده و قطعی و مطابق با منویات مقام معظم رهبری خواهد بود.

برخی خودشان را به انتخابات دعوت کرده‌اند/ بایدن با ترامپ متفاوت است

بخشی از نامزدهای انتخاباتی خودشان خود را به عرصه رقابت دعوت کردند

باشگاه خبرنگاران جوان: پیش بینی خودتان این است که نامزدهای نهایی ریاست‌جمهوری چه کسانی هستند و یا از کدام جریان سیاسی؟

عطریانفر: ما به دو شیوه می‌توانیم نامزدهای ریاست جمهوری را تعریف کنیم؛ اولین گروه بخشی از نامزدهای انتخاباتی هستند که به صورت خودخوانده وارد عرصه رقابت خواهند شد و خودشان خود را به عرصه رقابت دعوت کردند و از سوی برخی از دوستان خود هم تعریف و تمجید و تبلیغ می‌شوند. این اقدام از همین الان شروع شده و ما شاهد ده ها چهره انتخاباتی هستیم که خود را به این عرصه دعوت کرده‌اند؛ اما این نشانگر راه و روند طبیعی حضور نامزدهای انتخاباتی نیست، بلکه انتخابات و طرح نام نامزدهای انتخاباتی باید متکی بر یک گروه سیاسی و طرفداران یک نظریه سیاسی باشد تا آنها را برای انتخابات معرفی کنند.

امروز دو جبهه سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب هنوز به یک جمع بندی قطعی برای معرفی نامزدهای مورد اجماع خود نرسیده‌اند؛ از همین رو نمی‌توان بر روی شخصیت‌هایی که رقابت کنندگان نهایی این میدان سیاسی و انتخاباتی هستند نام برده و نامشان را مطرح کنیم. باید اجازه داد و دید که هر یک از جریانات سیاسی چگونه می‌توانند بر روی یک چهره یا چهره‌ها به توافق برسند.

باشگاه خبرنگاران جوان: به نظر شما رقابت اصلی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری بر سر کدام مسائل اساسی کشور خواهد بود؟

عطریانفر: مهم‌ترین مساله این است که هر گروه سیاسی که قصد معرفی یک چهره را برای انتخابات ریاست جمهوری دارد باید واجد یک برنامه بوده و این برنامه هم باید زمانی مطرح شود که مردم احساس کنند که برنامه رئیس جمهور آینده پاسخگوی دغدغه‌ها و مشکلات آنها خواهد بود. امروز مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در ابتدا موضوع معیشت است و رئیس جمهور باید پاسخگوی وضعیت اقتصاد و معیشت مردم به خصوص طبقات متوسط و محروم باشد.

برخی خودشان را به انتخابات دعوت کرده‌اند/ بایدن با ترامپ متفاوت است

موضوع بعدی بحث امنیت و آرامش زندگی شهروندی است و اینکه جامعه ایرانی احساسش این باشد که نسل آینده و جوان‌ها که به آینده کشور دلبسته‌اند احساس دغدغه و نگرانی نداشته باشند، بنابراین امنیت و اقتصاد مهم‌ترین دغدغه پیش روی جامعه ایرانی است و برنامه نامزدهای ریاست جمهوری باید حول این محور بوده و پاسخگوی این موارد باشد.

مفهوم رئیس جمهور نظامی در دنیا با آنچه از زبان شخصیت‌های سیاسی ما خارج می‌شود تفاوت اساسی دارد

باشگاه خبرنگاران جوان: با رئیس جمهور نظامی موافق هستید؟

عطریانفر: مفهوم رئیس جمهور نظامی در دنیا با آنچه از زبان شخصیت‌های سیاسی ما خارج می‌شود تفاوت اساسی دارد؛ وقتی ما از رئیس جمهور نظامی صحبت می‌کنیم، یعنی نظام سیاسی ایران با قاعده یک نظام پادگانی اداره شود و چهره‌های خشن نظامی مسئولیت را برعهده بگیرند. این نوع مشارکت مربوط به جوامعی است که در یک بی ثباتی به سر می‌برند و برای امنیت خود نگرانی‌های بسیاری دارند  و ما این مسیر را طی کرده‌ایم. ما در بحرانی ترین شرایط که در حال جنگ با رژیم بعث بوده‌ایم هیچ گاه رئیس جمهور نظامی نداشتیم که این دلالت بر توسعه و ثبات سیاسی ایران دارد.

سوال این است حال که بیش از چهل سال از استقرار نظام گذشته چطور می‌توان به یک فرد نظامی دل بست؟ بنابراین معتقدم که طرح حضور نظامیان در انتخابات یک طرح انحرافی است و جامعه ما خیلی با رئیس جمهور نظامی توافق ذهنی، عملی و اخلاقی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: به نظر شما آیا سیاست جو بایدن با سیاست دونالد ترامپ برای کشور ما متفاوت است؟

عطریانفر: بله قطعا متفاوت هستند؛ زیرا دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در سیاست‌های برون مرزی با هم تفاوت دارند. مشخصا شخص ترامپ هم یک فرد نامتعادل بود و رفتار سیاسی و به خصوص سیاست خارجی او به نوعی بود که حتی انسان‌های فکور و سیاستمداران شاخص و ممتاز خود جمهوری خواهان هم با او توافق نداشتند و به همین نسبت هم دموکرات‌ها با او فاصله‌ بسیاری داشته‌اند. علاوه بر این از نظر فردی هم متفاوت هستند، زیرا بایدن یک فرد آرام است و ترامپ درست در نقطه مقابل او قرار دارد. علاوه بر این پیش بینی من این است که احتمالا خواهیم توانست در این فرصت پیش رو دغدغه‌هایمان با آمریکا را حل کنیم.

برخی خودشان را به انتخابات دعوت کرده‌اند/ بایدن با ترامپ متفاوت است

باشگاه خبرنگاران جوان: آینده برجام را چطور پیش بینی می‌کنید؟ در چه شرایطی می‌توان دولت آمریکا به برجام بازگرداند و یا تحریم‌ها را کاهش داد؟

عطریانفر: مسئولان کشورمان به مذاکره کنندگان خود به خصوص شخص محمدجواد ظریف اعتماد کامل دارند؛ اما برخی از جریانات تندروی داخلی هستند که فضای کار را برای ظریف و دوستانش در برجام سخت می‌کنند و تندروی هایی که در سیاست خارجی رخ می‌دهد تاثیر بسیار نا به جایی بر روی فضای ذهنی دو طرف می‌گذارد. از همین رو توصیه می‌شود افرادی که دلبسته کشور و رهبری و ملت ایران هستند، مواضع در مسیر تندروی خود را کاهش داده و اجازه دهند بر اساس اعتمادی که ملت و رهبری نسبت به کارگزاران سیاست خارجی خود دارند کار را جلو ببرند و انشالله پیش بینی من این است که به توافق‌هایی هم در این زمینه دست یابند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
رئیس جمهور آینده ایران اسلامی عزیزمان باید مومن ولایت مدار باشد و به فکر رفاه و پیشرفتهای مختلف و امنیت ملی میهنی و ایمنی و سلامت بهداشت و حفظ محیط زیست سالم باشد و بتواند شعار سال رهبر پیر فرزانه خردمند بصیر ولی امر مسلمین جهان اسلام ناب محمدی ص را کاملا اجرایی و عملیاتی کند ایرانی اصیل نه دو یا چند اقامته خارجی و چند پاسپرتی باشد همچونین اعضای کابینه اش و باید با تجربه گرما سرما کشید و آهن آب دیده پولادین باشد طوفان دیده باشد رجل میدان سیاست آزاده اندیشانه خردمندانه عادل باشد ولی سیاست زده و خشک و ناخون خشک و خسیس و کنس و تنگ نظر بخیل و حسود و تک بعدی و تک جناحی و تک حزبی نباشد و خردمند سخاوتمند آزاده اندیش عادل خلاق و عتلافگرا و اعتدالگرا و مردمی باشد و باید عدالتش در دولتش برای ملتش و سرزمینش بدون تبعیضگریهای مختلف باشد و درد و رنج و بیچارگی و درماندگی ملت مظلوم مستضعفین محرومان نیازمندان بینوایان جامعه را کاملا بشناسد و این همه گرفتاریهای مختلف مردم را بتواند حل و فصل کند و باید ضد مفاسد مختلف باشد ضد گرانی و تورم باشد ضد فقر و حقارت و نداری در جامعه باشد و دست نزولخوران و دلالان و رانتخوران و اختلاسگران و نجومی بگیران خودخواه و زمینخواران و مفاسد مختلف را در دولتش کوتاه کند و ثروت ملی ملت را هر ماه عادلانه و سخاوتمندانه از خزانه ملی ملت به حساب ملت یارانه بگیر زیر خط فقر و بیکاران و بینوایان جامع ایران اسلامی عزیزمان واریز کند و بتواند با همه کشورهای جهان به غیر از دشمنان قسم خورده ایران اسلامی عزیزمان با مابقی تعامل بی نظیر داشته باشد و کشور را به یک اقتصاد پیشرفته جهانی تبدیل کند که دشمنان تمامی تحریمهایشان پوچ و کاملا بی اثر شود و به تمامی وعده هایش که به مردم مظلوم و سرافراز ایران اسلامی متحد و یکپارچه می دهد عمل کند و وعدهای پوچ و شعارهای پوچ غیر قابل دسترس را به ملت ندهد و مردم را با آمدنش گشایش برای مردمانش ایجاد کند و مردم کشورش را امیدوار و با نشاط و سر زنده کند و جامعه را از هر لحاظ پویا کند و کشور و ملتش را هرگز به بنبست نکشد و نگذارد احدی از دشمنان داخلی و خارجی ایران اسلامی عزیزمان را به بنبست و بیچارگی و درماندگی و بینوایی و یاس ناامیدی بکشانند و حال روز مردم ایران اسلامی عزیزمان را از هر لحاظ خوب کند که اگر در جامعه به بیکاری هم برخوردیم و از حال روزش سوال کردیم بگوید الحمدالله رب العالمین از وقتی این رئیس جمهور شیر پاک خورده حلال زاده بر سندلی قدرت نشسته خرج معیشتی یک ماهم را پرداخت می کند و دیگر درمانده و فقر مطلق ندارم و جلوی زن و فرزندانم مداوم خجالت زده نیستم ما ملت ایران همچونین رئیس جمهوری را می خواهیم و اگر پیدایش کردیم که این مشخصات و این کارایی را برای ملتش داشته باشد به او نه فقط برای چهارسال آینده رای می دهیم نه برای فقط هشت سال رای می دهیم به همچونین رئیس جمهور شایسته و لایق و خردمند سخاوتمند عادلی تا آخر عمر رای مثبت می دهیم و او باید رئیس جمهور دائم ایران اسلامی باشد و باید خط مشی تمامی رئیس جمهوران آینده ایران اسلامی تا 1000 سال آینده باشد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خبرنگار محترم سئوال انحرافی نپرس اول قانون اساسی را بخون بعد سئوال کن طبق قانون اساسی نظامیان حق دخالت در سیاست را ندارند شخص مورد نظرات استعفاء دادند پس نظامی نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
حق داره والللا!! برا چی میاین بازار رو خراب می کنین؟! همه برین کنار که ظریف بیاد!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سعید محمد جوان نیست که هست
انقلابی نیست که هست
متدیت نیست که هست
از جنس مردم نیست که هست
جهادی نیست که هست
کارکن نیست که هست
پس همه با هم به ایشان رای می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
این آقا باید از مردم عذرخواهی کنه به‌خاطر افتضاحات ۸ سال اخیر دولت روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
عنوان رئیس جمهور نظامی را در ابتداء اصلاح طلبان در رسانه هایشان مطرح کردند خوب بود از ایشان میپرسیدید منظورتان از انحرافی بودن این مطلب رابیان کنید ، کلا اصلاح طلبان در مبهم و غیر شفاف صحبت کردن ید طولایی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
فقط سپاه اونم نه هرکسی
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۸:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ریاست جمهوری احتمالی جواد ظریف ادامه فاجعه بار همین دولت با همین تفکر و ادمها وحتی فاجعه بارتر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
رییس جمهوری که همسو با رییس قوه قضاییه (آقای رییسی)وقوه مقننه(آقای قالیباف)ونیروهای مسلح همه تابع رهبری وجهادی باشند تا هم نسخه برجام بازی پیچیده شود وهم نسخه سهامداران قدرت ونان قرض دادن های قبایلی
Iran (Islamic Republic of)
Kh.d
۱۷:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بسمه تعالی .دو تومان بده اش به همین خیال باش
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۵:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
الان در آمد این آقا از کجا هست
Iran (Islamic Republic of)
زری
۱۵:۲۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
Yjc کم از این افساد طلب ها مصاحبه پخش کن! رییس جمهور
در هر لباسی که باشه فقط مهمه که اصلح باشه و خون مردم رو تو شیشه نکنه و از قدرت سواستفاده نکنه و منافع ملی براش مهم باشه و واقعا کارآمد باشه و با برنامه واضح و عملی جلو بیاد نه اینکه با تبلیغات و هوچیگری بخواد رقیب هراسی کنه.
رای ما سردار سازندگی سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
مدتی است که دارند اذهان و افکار عمومی را برای ریاست جمهوری نظامی آماده میکنند رئیس جمهور آینده صددرصد سپاهی است.
در ضمن مگر درخواب مشارکت بالای ۶۰ درصدی برای رای دادن را ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
YJC = رسانه‌ی وابسته و بی‌اختیار و دست‌نشانده‌ی اصولگرایان و نظامیان
Germany
ناشناس
۰۵:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
شما بی زحمت رسانه اصلاح طلبان رو مطالعه کن خیر پیش
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۵:۲۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام در عجبم که خبر نگاران جوان نمی دانند هر چه بدبختی مردم می کشند از سیاسیون سابق است . باز بدنبال سیاسیون سابق می گردند . باید هدایت اجرایی کشور بدست کسانی بیفتد که شعار گرا و جناحی نباشند و اگر می خواهیم مردم صحنه را تر نکنند و از نظام مثل8 سال دفاع مقدس دفاع کنند باید بدنبال فردی عملگرا مثل سعید محمد باشیم تا ریشه سربازان خط مقدم صهیونیست را در داخل اعم از : ( دلالان ، تجمیع کنندگان (غصب )مسکن ، مغازه ، زمین های مسکونی ، احتکارکنندگان ، اختلاسگرا ، قاچاقچیان ارز ، سکه و کالای منزل و ساختمانی ، دارویی و... )خشکانده و ترس بر اندام استکبار بیندازد تا جرات نکنند اموال ملت ایران را بلوکه کننده . ما دیگر در وضعیت شعب ابی طالب نیستیم بلکه باید به فکر فتح مکه باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
هیچ درصدی درکارنیست کم خون دل خوردیم 42سال تعداد خیلی کمی اینم خودشونیا یکی دودرصد کناونم نمیشه اینقدر مگرتقلب
Iran (Islamic Republic of)
آدمی که از نظر شما وجود نداره
۲۲:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
جان؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۱۵:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
به نظرم این اقا یه نگاه به عملکرد نظامیان در تمام حوزه ها و نگاهی هم به عملکرد امثال خودش بندازه بعد ببینه کدام موفق بودن؟ البته شاید کلا هدف موفق نشدنه و خیلیها دنبال زانو زدن کشور هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
فقط دکتر سعید محمد ولاغیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
چرااحزاب به دنبال ساختن کشورنیستنددنبال مقام ومنصبندوهرگروهی میایدسهم خواهی میکند.حتی اگرافتضاهترین مدیریت رادرکل این سالهاداشته باشند؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ریس جمهور باید نظامی باشه البته نه هرفرد نظامی که بخوصوص اصلاح طلب هم باشه باید فردی باشد از جنس مردم که ایران وایرانی رو دوست داشته باشه باید دل شیر داشته باشه که به دشمن بفهمونه اینجا مهدشیران هست به نظر من فقط اقای سعید محمد لیاقت ریس جمهوری رادارد کارنامه درخشانی هم داره تواین مدتی که خدمت کرده.فقط سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
روزنامه الاصلاح طلب توروئیای برجام،و اصلاح طلب دنبال خراب کردن بقیه ازجمله نظامیهای همیشه در صحنه سیل ،زلزله ،دفاع ازکشور،پزشکی وخانه سازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
فقط گزینه باسابقه موفق نظامی و
فقط اقتدار وبرنامه اجرایی
فقط و فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اتفاقا اصل انحراف اصلاح طلبان پر ادعا وپرخسارت هستند
اتفاقا نظامیان کشور را در حوادث حفظ کردند و شما افتتاح کردید وقیافه شو گرفتید
اللهم اصلح کل فاسد من امورالمسلمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
جالبه توی ادبیات غرب زده ها که هر کس اقتدار کشورش واسش مهمه آقایون لقب تندرو بهش می دن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بسمه تعالی. وقتی آب سر بالا بره عطریانفر میشه کارشناس روحانی هم میشه رییس جمهور ظریف و جهانگیری هم .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ماکسی را انتخاب خواهیم کرد که بدهکار احزاب و....نباشد جهادی وحزب اللهی باشد مثل 1-سردار محمد 2-احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
فقط سردار محمد
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۳:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
برخی از قشر ها هستند در همه زمینه ها می توانند موفق باشند و با کیفیت یکی از آنها نظامی ها هستند البته آنهایی که در سطوح بالای فرماندهی و مدیریت بویژه در زمان جنگ بوده اند قابل احترام و اعتماد ند و کم نمی آورند و سابقه منفی هم ندارند و در عمل به اثبات رسیده و تا زمانیکه یک مدیریت اجرایی متفاوت و مقتدر در سطح ریاست جمهوری به ظهور نرسد هیچ تغییری را شاهد نخواهیم بود و افراد برجسته نظامی مستعد ترین و مستحق ترین این تغییر می باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سعید محمد بهتر نبود محمد سعید کشور برعکس کن
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۳:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
مردم تو رو خدا بفهمیم روحانی حقوقدان و ظریف دیپلمات چه بر سر ایران آوردند که اشرف غنی هم برامون کری میخونه.در دولت مذاکره ای اینها چه بر سر اقتصاد آمد. فقط رییس جمهوری که تکیه بر توان داخلی و یاد گرفتن بعضی از علوم خارجیها رو داشته باشه انتخاب کنیم که در قاموس اصلاح طلب وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سعید محمد بشه رئیس جمهور بیچاره میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
دیگه کسی با این حرفا فریب شمارو نمیخوره ۴ سال پیش هم میگفتید رئیسی بشه رئیس جمهور دلار میشه ۵۰۰۰ تومان،راستی الان دلار چنده؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
یک رای اشتباه + زدم ۳تا اومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سهوا مثبت سد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اگرچه در بعضی مسایل اتقاداتی جدی در کشور داری وجود دارد وفاصله طبقاتی بی داد میکند اما دلیل نمی شود که درانتخابات شرکت نکنم.
جمهوری یعنی مردم .پس انتخاب درست یعنی گام در جهت رسید به اهداف که پیشرفت ایران عزیز می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
شما از هر کسی بدی بگید ما متوجه میشیم که اون شخص خیلی میتونه کمک کننده باشه برای معیشت مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
از۴۰سال انقلاب ۳۴سال دولت دست اصلاح طلبان بود چه رویی دارند اینها که مردم را بیچاره کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اصلاح طلب وصول لگرایان مرده قرار بود مراسم ختم برگزار کن کرونا آمد ۴۰سال به شماها رای دادیم چکار کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
نظر سنجی بگذارین که چند درصد در انتخابات شرکت میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
مشکل ما الان این است که منافع نفوذی ها ودشمن خارجی کاملا"برای ملت آشکار شده تا جایی که هر دو بدنبال ایجاد بحران قبل از انتخابات هستند !وترس از دست دادن سهم خود در قدرت را دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
به نظر من طی این 42 سال خدا با ما بوده زیرا سرنوشت همه چیز مملکت وحکومت را بدست قشری خاص داده ایم که به صورت ژنتیکی با اسلام وانقلاب واجتماع ومردم و.....ارتباطی ندارند و فکر وذکر شان فرسنگ ها از مردم دور است ودر پیله "وسواس"خود گرفتارند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ظریف میگه نمیام بهتراونم دست راست اصلاحطلبانه،توچی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
عوضش لاریجانی میاد ظریف هم معاون اولشه همون چیزی که قبلا هم گفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
یه نظامی سپاهی باشرف بنام دکتر سعید محمد میتونه رییس جمهور بشه و کشورو از این وضعیت نجات بده ...رای ما فقط دکتر سعید محمد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
تو خوبی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خجالت بکشید دیگه .چقد سیاه نمایی
حنای شما دیگه رنگ نداره . قطعا اگه سعید محمد کاندید بشه ، 6 رای از طرف خانواده من داره .
من خوزستانی هستم . بخاطر خدمات سپاه به ما هم که شده ،بهش رای میدم .ولی جدای از این ، مطمئنم بهتر از کل حقوق دانای شما راه و رسم مدیریت کشور رو بلده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
میزان مشارکت مردم برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم بالای ۶۰ درصد خواهد بود
اصلاح :
میزان مشارکت مردم برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم زیر 20 درصد خواهد بود مثل انتخابات مجلس انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
انتخابات مجلس ۴۵ درصد مشکارت کلی بود تازه اون مجلسه انتخابات ریاست جمهوری قطعا بیشتر میشه شما ایران رو فقط تهران نبین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
شما کی هستی که بجای همه تصمیم می گیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خدا سپاهی هارو حفظ کنه ،باز همون ها هستن تاحالا کشور رو نگه داشتن
Iran (Islamic Republic of)
بهداد
۱۲:۱۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
عطریانفر؟! اتفاقا بهترین گزینه همین نظامیها هستن
Netherlands
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خیلی جالبه در اکثر خبرگزاری ها 80 درصد مردم نظر دادن من رای نمیدم و اینکه رای سعید محمد 1 درصدم هم نیست بعد اینجا فقط نظرهای مثبت چاپ شده البته هرچی میتونید زور بزنید چون مردم آگاه شدن و رای نمیدن حالا سعید محمد بیارید بالا برای خودتون البته شاید مثل مجلس 10 درصدری با 10 درصد رای رئیس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
فقط ده نفر هم رای بدن تهش رئیس جمهور میشه
یعنی الان باید رای ندیم که چه اتفاقی بیوفته
اگه میخاید بگید که اینا همه مثله هم اند خب اگه خود شما هم بیاید یکی هستی مثل اونا
چون همه مثل هم اند
حرفای ساده لوحانه نزنید لطفا
اینا مثل هم نیستند بالاخره باید یه فرقی باشه بین کسی که فقط سازندگی داشته و دستش هم پاک بوده با بقیه
قران کریم: ایا کسانی که میدانند با کسانی که نمیدانند برابر اند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اسم خبرگزاری؟اگر سعید محمد رایش ۱ درصد هم نیست پس دیگه نگران چی هستی؟
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
واقعا با چه رویی ادعا هم میکنید....سفره مردم حاصل ۸ سال مدیریت بی مدیر شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
کشوری پیشرفت میکندکه انتخابات ازچندحزب کاملا بااندیشه های متفاوت ولی هدف مشترک درجهت ساختن وخدمت کردن باشد وعده را بدون فریب و طبق منطق به مردم دهد و پاسخگوی تعهداتش باشد مملکت را فدای افکار اشتباه خودشان نکنند کسی از روی ترس واجبار رای دهد گناهش قابل محاسبه نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سیاست خارجی جمهوری اسلامی : آنچه را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و آنچه را برای خود نمی پسندی بر دیگران هم نپسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
فرد خط شکن وجهادی که وام دار هیچکس وناکس نباشد واختیارش دست خودش باشد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
رییس جمهوری که "اختیارش"مثل بعضی ها دست سهم خواهان ودولت سایه نباشد و شخصیتی "جهادی"داشته باشد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
یه بزرگی میگفت اگه میخوان دوستتونو بشناسین ببینید دشمن کدوم طرفو میزنه
حالا کلهوم که شما دشمن ملتین نتیجه اینکه دوست ملت همون جنابی که شما دارین میزنینش
رای ما سعید محمد
در ضمن ایشون در سپاه مسولیتش سازندگی بوده میفهمید سازندگی چیزی که شماها با ان کاملا بیگانه اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
حرص نخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
فقط دکتر سعید محمد که انقلابی متعهد مجرب متخصص ولایی جوان و...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
شما هایی که رای منفی میدید حقتونه دوباره یه رییس جمهور اصلاح طلب بشه رییس جمهورتون که مثل الان نتونید دو کیلو میوه بخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
دکتر سعید محمد رو کی میشناسه؟ تجربه ی کارهای دولتی که ندارن ایشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
فقط خدا کند اگر هم آمد و برنده شد به نفع بعضیا کار نکند.در بحث استخدامی های شرکت و سازمان ها فقط برای سهمیه دارها و...نباشد.برای قدرت یک ارگان نباشد.و بحث هایی که نمیشود گفت و ما مردمی سطح نگر هستیم
Netherlands
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ساده نباشین این آدم به درد ریاست جمهوری نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
دکتر محمد رئیس جمهور اینده است
احتمال اینکه احمدی‌نژاد تایید صلاحیت بشه صفر درصده
اصلاح طلبا هم حناشون دیگه به حق علی فک نکنم رنگی داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اخه اصلاح طلب هم گذارش گرفتن داره :))))))))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
همون طور که اصولگرا نداره دادا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
لطفا ازهرناشی نرید سوال نپرسید .این کیه که برای مردم نظر بده شما فاز تون چیه .فقط سپاه تاحالا ثابت کرده مملکت ومیتونه اداره کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
لطفا ازهرناشی نرید سوال نپرسید .این کیه که برای مردم نظر بده شما فاز تون چیه .فقط سپاه تاحالا ثابت کرده مملکت ومیتونه اداره کنه
-
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
این دفعه ریس جهمور جهادگر و سازندگی دکتر سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
متاسفم دستش دیگه رو شده اونم زود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
واقعا دلایلی که میارید برای این که رییس جمهور نباید نظامی باشه ، مسخرس !!!! و این کار هر دفعتونه و برای ما تازگی نداره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
از بایدنم آبی گرم نمیشه !!!
بعدم هی نگین بایدن آرومه مگه نشنیدین که میگن از ان نترس که های و هوی دارد ، از ان بترس که سر به زیر دارد !!!!!! پس هی بایدن بایدن نکنید ، بایدنم مثل بقیس
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۱۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
طی 42 سال گذشته که هرچه افتخار داریم مدیون نظامی ها هستیم از بسیج و ارتش وسپاه گرفته تا مدافعان گم نام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
کلن همه قشری بدن فقط شماها خوبید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بد نیستند بی وجدان هستند مثل کسانی که صنعت خودرو و یا بانک ها و ...در اختیارشان هست موشک پیشرفته است یا پراید دنیا دنبال خرید کدام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
باور بفرمایید نظامی از حقوقدان بهتر است
الآن دارید میبینید یک حقوقدان البته به گفته خودش در مناظرات، هشت سال است رکود ایجاد کرده است و حوصله ندارن بیان داخل مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
دل ملت لک زده برای سخت کوشی احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سهوا مثبت دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اون قسمت سخت کوشی خوب بود ولی احمدی نژادش اضافه اس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اشتباه مثبت دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
با اون همه ثروت نفتی اون همه بی برنامگی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
درود برسپاه ،که همه چیزمان را مدیون سپاهیان هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سعیدمحمدکه منظورت نیست نتیجه رییس جمهورحزبی راهم دیدیم می گفتی فقط رئیس جمهوربایداصلاح طلب باشدنیازنبودخودت ودیگران رابه زحمت بندازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
دوست دارم بدونم چرا از اپوزیسیون تا جریانات انقلابی از سعید محمد وحشت دارید. سوال خیلی خوبیه. آیا آقایان منافعی دارن که با روی کار آمدن یک جوان میهن پرست و نظامی بر باد میره؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدصالح
۰۹:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
به نظرم فقط یک نظامی انقلابی می تونه دست دلال ، گران فروش و ... را قطع کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
نظرتو بنداز تو صندوق نظرات
Netherlands
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
مثل مجلس 10 درصدی !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
حالاکه کلا کشور دست سپاه افتاده، یه رییس جمهورکم داره که جورش می کنند وبعد رسما ما بایک کوتای نرم نرم مواجه شدیم که طی چندسال شکل گرفت!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
فقط دکتر سعید محمد
لعنت بر خائنین وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خواب رو گرفتن ازتون که بیقرار شدید فقط دکتر سعید محمد رای همه ما
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۱۱:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ایول دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
داداش لقب خودت رو روی دیگران نگذار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
طرف فقط کت ریاست‌جمهوری پوشید تخریبش شروع شد بعد این اصلاح طلبایی مثل مطهری یا دهقانو غیره یه ساله دارن میگن ما شرکت میکنیم هیچ کاریشون ندارن
قشنگ معلومه اگه دکتر محمد بیاد یه بلدوزر میگیره از روی مفاسدو دست اندرکاران رد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
شما چرا به خودت گرفتی این لقبو؟گفت خائنین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
چه جایی نشستی حاجی
چه ریشی چه صورت ترگل مرگلی

واسه خودت کیف میکنی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
داداش چرا با حضور نظامیا مخالفید ولی با حضور خانوما نه؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
هر کسی تو تخصص خودش یه پزشک میتونه فرمانده جنگ بشه ؟ بس یه نظامی نمیتونه ریس جمهور بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
یه نظامی نمی تونه رئیس جمهور شه ؟
پس هر کسی توی تخصص خودش درسته ؟
اوکی رئیس جمهور با این دیدگاه باید بی سواد و بدون تخصص باشه ، اقتصاد دان و ... برن شرکت خودشونو بزنن هر کی تخصص خودش ، یعنی واقعا خنده دار صحبت های این شکلی

توی این مملکت اگر نظامیان نبودند الان داشتیم تو کوه ها از دست داعش پناه می بردیم چرا فکر کردید ایران با عراق و سوریه و سایر همسایگان فرق داره و داعش با ایران کاری نداشت ؟ نقشه ای که داعش در سر داشت و عکس هاش هم منتشر شد ایران رو هم در بر می گرفت

مگه سعید محمد و قرارگاه خاتم اون همه سازندگی نکرد ، اصلا سعید محمد یه عمره فقط و فقط کارای سازندگی و اقتصادی کرده و به شدت موفق بوده به طوریکه هیچ شرکتی در دنیا یک پروژه مشابه این رو در ایران پیاده نکرده بود از طرفی کلی هم از طرف انجمن ها و نهادهای عمرانی مدال کسب کرده که یعنی سطح کارشون بالا و شگفت انگیزه حالا شما هی بیاید بگید تا یه بار دیگه هم یه نامرد مثل روحانی بشینه روی اون صندلی بعد بیاید فحش بدید مرغ گرون شد سیب زمینی گرون شد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
لطفاً اگه از چیزی اطلاع ندارید بی‌دلیل نظر احساسی ننویسید، ریاست‌جمهوری تخصص خاص خودش رو میخواد بی‌تخصص نیست، ریاست‌جمهوری نیازمند تسلط کافی بر اقتصاد و سیاست و مدیریت و موارد دیگه است و همه‌ی اینها تخصص هستند و یک نظامی که در سپاه یا هرجای دیگری موفق بوده و به قول شما سازندگی کرده دلیل نمیشه که در پست ریاست جمهوری هم به همون اندازه موفق باشه؛ شما اگر یک معلم بسیار موفق رو به جای وزیر امور خارجه قرار بدید قطعاً اون معلم دیگه موفق نیست و اگر یک نظامی رو که اطلاعاتی از سیاست و اقتصاد و مدیریت کشوری نداره رئیس‌جمهور کنید، تضمینی برای موفقیت و سازندگی اون شخص وجود نداره؛ لطفاً از تصمیمات احساسی خودداری کنید و بی‌دلیل و احساسی تصمیم نگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خب پس یه متخصص ریاست جمهوری بیارید فقط تاکید کنید حتما تخصصشو توی ریاست جمهوری خونده باشه
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۰:۳۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
برادر ما با حضور نظامی ها قطعا مخالفیم. ولی با اونایی که از سمت نظامی گری استعفا داده باشند مثل قالیباف نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
برو بابا اتفاقا اگه یه ریس جمهور نظامی داشته باشیم خوبه این همه از این جناح اون جناح اومدن حالا یه بارم یه نظامی بیاد چه اشکال داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اینطوری تکلیف دیگه برا چند سال بعد روشنه همه خودشون را نشون دادن فقط معلوم نیست چرا شورای نگهبان تو ۱۷۰۰ تا ثبت نام میکنن یکی را تایید میکنه که مردم این همونا انتخاب کنند کار بکشه به اینجا اصلا خوبه را بزارید تا دیگه دعوا نباشه
آخرین اخبار