رئیس جهاد دانشگاهی لرستان:

یک میلیون و ۱۳۰ هزار قلمه گیاهان دارویی در لرستان تولید شد

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: امسال یک میلیون و ۱۳۰ هزار قلمه و نشا گیاهان دارویی در استان تولید شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، امین سلاحورزیان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی این واحد فعالیت خود را در سال ۸۷ با اخذ موافقت اصولی آغاز کرده است، بیان کرد: همچنین این مرکز پس از انجام فعالیت‌‎هایی در زمینه گیاهان دارویی در سال ۹۰ موفق به اخذ موافقت قطعی شد.

او با اشاره به پتانسیل مطلوب و شرایط آب و هوایی مناسب استان در زمینه تولید گیاهان دارویی اضافه کرد: با توجه به فعالیت این مرکز در زمینه اهلی ‎سازی و کشت گیاهان دارویی، اقدام به ایجاد مجتمع فناوری گیاهان دارویی در بام لرستان با مساحت ۲.۶ هکتار کرده که زمینه تحقیقات در مورد گیاهان دارویی را فراهم آورده است.

 رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به اینکه مجتمع مذکور دارای گلخانه‎‌های تولید و تکثیر گیاهان دارویی به مساحت سه هزار متر مربع است، ادامه داد: در این مرکز طی سال ۹۹ قریب به یک میلیون و ۱۳۰ هزار انواع نشاء و قلمه گیاهان دارویی مورد نیاز استان تولید شده که شامل گیاهانی همچون آویشن باغی، بادرنجبویه، گل گاوزبان، به لیمو، مرزه خوزستانی، علف لیمو و گل محمدی است.

به گفته سلاحورزیان در این مجتمع علاوه بر تولید، اقدام به بررسی امکان کشت و سازگاری گیاهان دارویی با ارزش اقتصادی بالا جهت افزایش سطح کشت و ترویج آن‌ها در بین کشاورزان می‌‎شود.

او اظهار داشت: اکنون در این مجتمع کلکسیونی از انواع گیاهان دارویی شامل آویشن باغی، آویشن دنایی، گل گاوزبان ایرانی، به لیمو، گل محمدی، مرزه خوزستانی، شمعدانی عطری، سداب، روناس، سرخارگل، بادرنجبویه، رزماری، مورد، نعناع فلفلی، ترخون و علف لیمو وجود دارد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی عزیزی
۱۰:۵۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
لرستان منبع دارویی زیادی داره