اعطا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تشکیل کمیته ای برای کنترل نما‌های ساختمان‌ها/ نمای بیرونی متعلق به شهر است

سخنگو شورای شهر تهران گفت: وقتی یک ساختمان ساخته می‌شود باید به نمای آن توجه کنید، زیرا نمای بیرونی متعلق به شهر است.

علی اعطا سخنگو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ما در بهمن سال ۹۷ در شورای شهر تهران مصوبه‌ای تحت عنوان «طراحی، پایش و اجرای نماهاس ساختمانی شهر تهران» داشتیم، مبنای این مصوبه هم این است که شما وقتی یک ساختمان می‌سازید باید به نمای آن توجه کنید، زیرا نمای بیرونی متعلق به شهر نیز هست.

وی ادامه داد: همچنین باید به نحوی عمل شود که در جهت افزایش نظم و انضباط شما نمای درستی را طراحی کنید، ما برای کنترل این امر نیاز به کمیته‌هایی در تمامی مناطق داشتیم تا در آن از کارشناسان معماری و طراحی شهری استفاده شود تا نمای ساختمان‌های شهر تهران مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگو شورای شهر تهران افزود: مدتی است که این کمیته شکل گرفته و دو استاد دانشگاه متخصص در حوزه معماری و یک معمار در آن حضور دارند و البته یک ناظری هم بدون حق رای در آنجا وجود دارد تا به درستی فرایند را کنترل کند؛ این کمیته‌ها در ۲۲ منطقه به کیفیت کار توجه می‌کنند تا طرح قوی‌تر شود.

اعطا بیان کرد: خوشبختانه ۲ سال است که شاهد این بودیم که یک تغییر محسوس و روشنی در کیفیت نما‌های ساختمانی تهران وجود دارد و این دستاورد مهمی در حوزه منظر شهری است، در نکاتی که مقام معظم رهبری درباره شورا فرمودند، به طور مشخص به موضوع چهره شهر و منظر ساختمان‌ها اشاره کردند و بنابراین به آن توجه کردیم.

وی یادآور شد: در گذشته هم اقداماتی انجام شده بود، اما مصوبه‌ای نداشت در حال حاضر این طرح مصوبه دارد و به صورت قانونی فعالیت می‌کند و امیدوارم این کار در دوره آینده هم تداوم داشته باشد البته باید مشکلات آن رفع شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار