سردار الله‌ورن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

واکسینه‌شدن بسیاری از مردم با تولید انبوه واکسن کووید ۱۹ فخرا از تیرماه ۱۴۰۰

سخنگوی بهداشت و درمان وزارت دفاع گفت: می‌توانیم در تیرماه ۱۴۰۰ به یک تولید قابل قبول از واکسن فخرا برسیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رضا الله‌ورن سخنگوی بهداشت و درمان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح  در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره واکسن ایرانی کووید نوزده «فخرا» گفت: اولین تزریق این واکسن بر روی فرزند شهید فخری زاده انجام گرفت. پس از آن قرار است تا تزریق این واکسن بر روی ١٣۵ نفر از داوطلبان انجام شود.

وی ادامه داد: این واکسن از پلتفرم ویروس کشته شده تهیه شده و بسیار امیدواریم تا مراحل کارآزمایی را با موفقیت به اتمام برساند و به صورت انبوه تولید شود.

سخنگوی بهداشت و درمان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ضمن تشکر از وزارت بهداشت و درمان اظهار کرد: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در صدور تاییدیه و مجوز‌های لازم همکاری‌های خوبی با مجموعه وزارت دفاع داشته اند. امیدوارم پس از تزریق واکسن به فرزند شهید فخری‌زاده بتوانیم گام موثری در جهت مقابله با این بیماری منحوس برداریم و بسیار امیدواریم تا بتوانیم بسیاری از نیرو‌های مسلح و مردم کشورمان را در قبال ویروس کرونا واکسینه کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان انبوه سازی واکسن فخرا اظهار کرد: هر پروژه علمی از این دست باید مراحل تحقیقاتی خود را طی کند. این واکسن مانند هر واکسن دیگر دارای سه فاز است که فاز اول آن آغاز شده و انشاالله پس از اخذ تاییدیه‌های لازم وارد فاز‌های دوم و سوم تولید می‌شویم.

الله‌ورن در پایان یادآور شد: اگر همه مراحل مورد نظر به خوبی طی شود می‌توانیم در تیرماه ۱۴۰۰ به یک تولید قابل قبول از نظر کیفیت برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
فقط ادعا داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
گفتند تا آخر اسفند ماه یک میلیون و دویست یا بیشتر واکسینه میشن حلا میگن تا آخر فروردین سیصد و پنجاه هزار نفر چه خوب پیش میریم با حداقل سرعت برانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
راستی چگونه هست همه نهادها درحال ساخت واکسن کرونا هستند یعنی اینقدر نخبه درکشورداریم که ازوزارت جهاد کشاورزی بگیرتا وزارت دفاع وحتی مش رجب سوپری محله ما داره واکسن تولید میکنه منتهی فقط درحد شعار وتست انسانی اونم بااب مقطع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
ما اخر نفهمیدیم با برکت یا با کوپارس یا فخر یا واکسن مشترک با کوبا با کدام مردم واکسن میزنن همه دارن ادعا میکنن فلان تاریخ با فلان واکسن همه مردم ایران واکسینسه میشن..اما دولت همه زورش رو میزنه با واردات واکسن همه واکسن بزنن...اگر تابحال ۱۶ میلیون دوز وارد کردید یقینا تا خرداد مابقی رو وارد میکنید و بعد واکسن تولید داخل بدرد داخل نمیخوره و باید مفتی بدیم به کشورهای همسایه...جالب اینکه از روزی که مرحله دوم وسوم واکسن برکت تزریق شد سهام این شرکت با صف فروش روبرو شد راستی چرا...کمی تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
دنیا پرشده واکسن شماها هر روزفقط دارید رونمائی می کنید!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
من میزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
ان شالا موثر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
دروغه دروغه دروغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
اون موقع حتی کشورهای افریقائی هم واکسیبنه شدن !!! خیلی عجله نکنید بذارید تا سال 1800
آخرین اخبار