دست و پا زدن ماشین سازی برای بقا در لیگ برتر فوتبال/ ماشین مدل ۹۹ چنگی به دل نزد

تیم فوتبال ماشین سازی در سال ۹۹ روز‌های خوشی را پشت سر نگذاشت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال ماشین سازی در سال ۹۹ روند به شدت بدی را پشت سر گذاشت و نتوانست انتظارات هواداران تبریزی را برآورده کند. ماشین سازی در شرایط فعلی در انتهای جدول لیگ برتر قرار دارد و ۳ بار سرمربی خود را تغییر داده است.

محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه ماشین سازی که همزمان مالکیت باشگاه تراکتور را هم دارد، در سال ۹۹ چند بار تلاش کرد تا باشگاه ماشین سازی را به فروش برساند و مالکیت آن را واگذار کند. او یک بار نیز این کار را انجام داد، اما به دلیل بدعهدی طرف مقابل این موضوع به نتیجه نرسید.

ماشین سازی سال ۹۹ را با ۳ شکست متوالی آغاز کرد. فولاد خوزستان، نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس تیم‌هایی بودند که در آغاز سال ۹۹ موفق به شکست ماشین سازی شدند. سپس برد هم دردی از ماشین سازی دوا نکرد؛ زیرا ۳ شکست مقابل گل گهر سیرجان، استقلال و یک تساوی برابر پارس جنوبی جم نصیب شاگردان هومن افاضلی شد تا ماشین سازی در یک قدمی سقوط قرار بگیرد. با این وجود سبزپوشان تبریزی در بازی پایانی لیگ نوزدهم از سد صنعت نفت آبادان گذشتند تا در لیگ برتر ماندگار شوند.

هواداران ماشین سازی انتظار داشتند تا این تیم در فصل نقل و انتقالات با جذب بازیکنان با کیفیت فصل جدیدی را آغاز کند، اما شرایط خیلی بدتر پیش رفت. وحید بیاتلو، هدایت ماشین سازی را بر عهده گرفت، اما پس از ۵ هفته به دلیل کسب نتایج ضعیف از تیم کنار گذاشته شد. البته بازیکنان ورودی و خروجی ماشین سازی هم از زمین تا آسمان با یکدیگر متفاوت بودند. با تمام این تفاسیر محمد سعید اخباری، دستیار وحید بیاتلو هدایت این تیم را در ادامه مسیر قبول کرد.

اخباری زمانی که سرمربی ماشین سازی بود، سعی کرد روی سبک بازی ماشین سازی تغییراتی را ایجاد کند، اما وضعیت بدتر از این حرف‌ها بود. پس از پایان نیم فصل اول لیگ برتر با دستور مستقیم محمدرضا زنوزی تیم مدیریتی ماشین سازی با ترکیب جدیدی به استقبال نیم فصل دوم رفت. حامد نجفی که کارنامه پر حاشیه‌ای داشت، به عنوان مدیر عامل جدید سبزپوشان تبریزی انتخاب شد. در ادامه اخباری پس از پیروزی مقابل صنعت نفت استعفاء کرد و جایگاه خود را به مهدی پاشازاده سپرد. با روی کار آمدن مهدی پاشازاده مشکلات مالی ابعاد تازه تری پیدا کرد و ماشین سازی با مشکل ثبت قرارداد بازیکنان جدید روبه‌رو شد.  

در نهایت پاشازاده نیز طاقت نیاورد و با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود اعلام کرد دیگر نمی‌تواند با این شرایط ماشین سازی را به کشتی آرامش برساند. پس از استعفای پاشازاده، اتفاقات عجیب تری در ماشین سازی رخ داد و محمد سعید اخباری که استعفاء کرده بود، دوباره به میادین بازگشت. به هر حال هر چه که بود ماشین سازی به ساحل آرامش نرسید و در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین نامزد‌های سقوط به لیگ یک محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار