تخت‌روانچی: نظامیان اشغالگر آمریکایی باید فوراً سوریه را ترک کنند

سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک خواستار خروج همه نیرو‌های آمریکایی در اسرع وقت از سوریه شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک در سخنان روز دوشنبه خود در شورای امنیت سازمان ملل گفت همه نیرو‌های آمریکایی که در حال حاضر بخش‌هایی از سوریه را اشغال کرده‌اند، باید به سرعت این کشور را ترک کنند.

وی در ادامه تاکید کرد تنها راه حل بحران سوریه، راه‌حل مسالمت‌آمیز منطبق بر قوانین بین‌المللی است.

نماینده ایران در سخنرانی خود تاکید کرد: مردم سوریه تداوم اشغال خاک خود یا نقض حاکمیت کشورشان را نمی‌پذیرند و جامعه بین‌المللی هم نباید آن را بپذیرد. زیرا این مسئله با ابتدایی‌ترین اصول قوانین بین‌المللی مغایرت دارد.

وی گفت همه نیرو‌های خارجی که بدون تایید دولت دمشق در سوریه حضور دارند، به ویژه نیرو‌های آمریکایی که بخش‌هایی از این کشور را اشغال کرده‌اند باید در اسرع وقت آنجا را ترک کنند.

تخت‌روانچی همچنین حملات متداول نظامیان آمریکایی و رژیم صهیونیستی در عراق و سوریه را به شدت محکوم کرد و افزود این اقدامات غیرقانونی تنها وضعیت را در یک منطقه پرتنش وخیم‌تر می‌کند.

وی گفت: بحران سوریه هیچ راه حل نظامی ندارد و تنها راه پایان دادن به آن راه حل صلح‌آمیز کاملاً منطبق با اصول قوانین بین‌المللی و مفاد منشور ملل متحد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار