راستینه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

رئیس جدید فدراسیون ورزش مهمان مجلس/ پرونده «ویلموتس» نقطه تاریکی بر عملکرد فدراسیون فوتبال ایران بود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از حضور رئیس جدید فدراسیون فوتبال در مجلس خبر داد.

احمد راستینه هفشجانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از حضور رئیس جدید فدراسیون فوتبال در مجلس خبر داد و گفت: امروز به دعوت فراکسیون ورزش و کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی رئیس جدید فدراسیون فوتبال میهمان نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های جدی نمایندگان اتفاقاتی است که امسال و سال‌های گذشته در موضوع قرارداد‌های مربیان خارجی تیم ملی و باشگاهی هزینه‌های سنگینی را بر ورزش کشورمان تحمیل کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: فدراسیون فوتبال علاوه بر اینکه باید برای ارتقای فوتبال ملی و باشگاهی ما برنامه منسجم داشته باشد لازم است با فعال کردن سیستم حقوقی خودش اجازه ندهد هزینه‌های سرسام‌آور بر فوتبال کشور ما تحمیل شود.

راستینه گفت: پرونده ویلموتس نقطه تاریکی بر فعالیت و عملکرد فدراسیون فوتبال کشور ما بود و اعتراض‌های گسترده‌ای را نسبت به ورزش فوتبال شکل داد.

وی با اشاره به دخالت فدراسیون در امور باشگاه‌های فوتبال بیان کرد: انتخاب فرمایشی هیئت مدیره‌های باشگاه‌های فوتبال ما از اعتراض‌های دیگر نمایندگان به فدراسیون فوتبال است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: تمرکز در رشته پایه فوتبال نوجوانان و مدارس فوتبال سراسر کشور و همچنین توسعه متوازن آن با حمایت از مدارس فوتبال دیگر دغدغه نمایندگان است.

راستینه گفت: قانون مصوب مجلس درباره عدم به کارگیری مربیان خارجی در باشگاه‌های فوتبال به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شد نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال باید بداند تا زمانیکه ظرفیت داخلی برای ارتقای فوتبال کشور وجود دارد استفاده از مربیان خارجی در شرایط فعلی ارزی اتلاف منابع است.

وی تصریح کرد: نمایندگان دغدغه‌های خود را در جلسه با رئیس فدراسیون فوتبال بیان خواهند کرد و موضوع فساد برخی از پرونده‌های باشگاه‌های فوتبال که به برخی مسئولان هیئت مدیره بازمی‌گردد بخشی دیگر از از مطالبات مجلس است. فدراسیون فوتبال باید به صورت مستمر بر این مسئله نظارت کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: سهم فرهنگ در لایحه بودجه در ابتدای کار یک درصد بود که این عدد بسیار ناچیز به شمار می‌رفت. اما امروز سقف بودجه حوزه فرهنگ از کل بودجه کشور به دو و نیم درصد ارتقاء یافت.

راستینه تصریح کرد: در حوزه صندوق حمایت از بیمه هنرمندان ۳۵۰ میلیارد تومان برای مقرری بیمه بیکاری هنرمندان و اصحاب رسانه تئاتر سینما و روزنامه نگاران پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در حوزه کمک به سازمان‌های مردم‌نهاد و ۷۰۰ میلیارد تومان برای فعالیت‌های فرهنگی ایشان پیش‌بینی شد که سال آینده این تشکل‌های مردمی مورد توجه قرار بگیرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: در حوزه گردشگری و مشاغل صنایع دستی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شد.

راستینه افزود: در حوزه فضای مجازی متاسفانه سال‌های گذشته کم کاری داشتیم و امسال در لایحه بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تولید محتوا در فضا‌های مجازی مقرر شد که نویدبخش حرکتی خوب برای تولید محتوای غنی فرهنگی ایرانی و اسلامی است.

وی بیان کرد: نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان برای جوانی جمعیت و تعالی خانواده پیش‌بینی شد که می‌تواند سال آینده کمک رسان باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی یادآور شد: در کمیسیون تلفیق نزدیک به هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان به بخش پروژه‌ها و هزینه‌ها و فصل پنجم مربوط به وزارت ورزش و جوانان اختصاص یافت.

راستینه اظهار کرد: برای کمک به تولید آثار فاخر سینمایی و تلویزیونی از جمله حمایت ویژه از پروژه‌های بزرگ سلمان فارسی، ملک سلیمان و موسی نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار