کاخ سفید: اتحادیه اروپا و انگلیس باید درباره ایرلند شمالی به توافق برسند

سخنگوی کاخ سفید از بروکسل و لندن خواست درباره ایرلند شمالی رایزنی و توافق کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت اتحادیه اروپا و انگلیس باید در مسیر حفظ صلح در ایرلند شمالی حرکت کنند.

خبرنگاری از سخنگوی کاخ سفید پرسید اتحادیه اروپا اقدامات قانونی را ضد انگلیس به خاطر اجرایی نکردن برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) آغاز کرده است. آیا آمریکا از این اقدام حمایت می‌کند؟ ساکی در پاسخ گفت ما همچنان اتحادیه اروپا و دولت انگلیس را تشویق می‌کنیم تا راه حل‌های عملی را برای حفاظت و پیشبرد صلح در ایرلند شمالی در اولویت خود قرار دهند. ما البته شما را تشویق می‌کنیم که درباره اقدامات قانونی که آن‌ها انجام می‌دهند مستقیماً با آن دولت‌ها صحبت کنید. رئیس جمهور بایدن در حمایت از توافق جمعه خوب بلفاست بسیار صریح بوده است. این توافقنامه بستر صلح، ثبات و رفاه برای همه مردم ایرلند شمالی بوده است. ما همچنین از همکاری بین همتایان انگلیسی و ایرلندی خود درباره پروتکل مرزی ایرلند شمالی استقبال می‌کنیم.

وی درباره سئوال خبرنگاری درباره واکسیناسیون در برزیل گفت ما با طیف وسیعی از کشور‌ها در ارتباط هستیم. ما البته بر روی این موضوع و موضوعات دیگر متمرکز هستیم. رئیس جمهور بایدن بر روی این موضوع هم متمرکز است که همه آمریکایی‌ها واکسینه شوند. این اولین هدف ماست. اما ما مشتاقانه منتظر بازیگران جامعه جهانی هستیم که نقش خود را در رابطه با مقابله با همه گیری جهانی ایفا کنند.

وی افزود روز جمعه اعلامیه مهمی درباره اجلاس چهارجانبه درباره تأمین واکسن که بر سر آن توافق شده است، منتشر شد. ما در همکاری با اعضای کشور‌های عضو گروه کواد برای ارائه کمک به طیف وسیعی از کشور‌ها و مناطق به توافق رسیدیم. مطمئناً ما آماده بررسی و گفتگو درباره این موضوع هستیم که چه زمانی می‌توانیم منابع بیشتری از واکسن را تأمین کنیم.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه در واکنش به اظهارات برخی جمهوری خواهان درباره واکسیناسیون در آمریکا گفت اگر رئیس جمهور سابق (ترامپ) فردا از خواب بیدار می‌شد و می‌خواست درباره ایمنی و کارآیی کارزار واکسیناسیون کنونی انتقاد کند، مطمئناً ما از آن پشتیبانی می‌کردیم، اما همچنین معتقدم آنچه مهم است این است که بدانید که همانطور که اشاره کردم ۸۱ درصد از جمهوری خواهان گفتند که به پزشک یا ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود اعتماد خواهند کرد و این موضوع مهمی است.

وی افزود همه روسای جمهوری پیشین که زنده هستند در کارزار‌های مربوط به مبارزه با کرونا شرکت کرده‌اند. آن‌ها به دعوت برای این موضوع احتیاج نداشتند؛ بنابراین او (ترامپ) ممکن است تصمیم بگیرد که باید این کار را انجام دهد. اگر چنین شود، عالی است. اما روش‌های مختلفی برای تعامل، دستیابی و اطمینان از اینکه مردم از حمایت و پشتیبانی سیاسی برخوردار هستند و می‌دانند که واکسن ایمن و موثر است، وجود دارد.

ساکی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره وضع بد نگهداری کودکان مهاجر بی سرپرست در اماکنی در مرز مکزیک با آمریکا هم گفت بگذارید ابتدا بگویم این موضوعی غم انگیز است. این یک موضوع احساسی و بسیار دشوار و چالش برانگیز برای بسیاری از افراد است و بدیهی است اماکن نهاد امنیت مرزی برای نگهداری و مراقبت از کودکان ساخته نشده است؛ بنابراین یکی از دلایلی که سبب شده است که رئیس جمهور بایدن مجبور شود همه این اقدامات را انجام دهد و من قبلاً درباره توضیح دادم این است که ما می‌خواهیم این کودکان را در اسرع وقت از این اماکن خارج کنیم و به اماکن مناسب تری انتقال دهیم و هدف ما انتقال آن‌ها به پناهگاه مناسب و سپس به خانه‌هایی است که تحت حمایت باشند. تمامی پرونده‌های آن‌ها در حال بررسی و رسیدگی است.

ساکی درباره نگهداری بیش از ۳ هزار کودک مهاجر بی سرپرست در دالاس هم گفت من باید این گزارش ویژه را بررسی کنم. تاکید دارم ما به دنبال امکانات بیشتر برای انتقال کودکان بی سرپرست به اماکنی هستیم که در آنجا آن‌ها می‌توانند به خدمات بهداشتی، منابع آموزشی، خدمات روانشناسی و منابع قانونی دسترسی داشته باشند و مطمئناً از این امر اطمینان حاصل خواهیم کرد که از معیار‌های استانداردی که تعیین کرده ایم، پیروی کنیم. اما ما باید گزارش‌های ویژه در این رابطه را بررسی کنیم. این موارد زمانی روی داده‌اند که ما در قدرت نبودیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار