جوییش اینسایدر: جمهوری خواهان کنگره به دنبال جلوگیری از پیوستن دوباره آمریکا به برجام هستند

پایگاه خبری جوییش اینسایدر از تلاش جمهوری خواهان کنگره برای ارائه طرح‌هایی به منظور جلوگیری از پیوستن دوباره آمریکا به برجام خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری جوییش اینسایدر با انتشار گزارشی اعلام کرد جمهوری خواهان کنگره آمریکا با ارائه لوایحی به دنبال مانع تراشی برای پیوستن دوباره دولت آمریکا به برجام هستند.

جوییش اینسایدر در گزارشی با عنوان «جمهوری خواهان کنگره رگباری از لوایحی در خصوص ایران را ارائه دادند» نوشت: قانونگذاران جمهوری خواه در حال انجام فعالیت‌های هماهنگ به منظور ایجاد ترمزی در برابر تلاش‌های دولت بایدن برای ورود دوباره به توافق هسته‌ای ایران هستند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان جمهوری خواه در مجالس سنا و نمایندگان آمریکا در هفته‌های اخیر، موجی از لوایح را به منظور تحت فشار قرار دادن ایران و ایجاد مانعی برای تلاش‌های دولت بایدن به منظور پیوستن دوباره به قرارداد ۲۰۱۵ هسته‌ای ارائه داده اند.

بر اساس گزارش پایگاه جوییش اینسایدر، این اقدامات شامل هشت لایحه است که در جهت تنگتر کردن اجرای تحریم‌ها و اعلام مخالفت با برجام و مخالفت با کاهش تحریم‌های ایران و سد کردن راه آمریکا برای ورود دوباره به برجام به طور کامل صورت گرفته است.

طبق این گزارش، برخی از این لوایح از حمایت اندکی برخوردار بوده؛ اما برخی دیگر از حمایت نمایندگان جمهوری خواه برخوردار است.
از میان این هشت لایحه، لایحه بیل هاگرتی، سناتور جمهوری خواه که در آن خواستار نظارت کنگره بر کاهش تحریم‌ها علیه ایران شده است، توانسته حمایت ۲۷ سناتور را بدست آورد.

مایکل مک کول، از نمایندگان جمهوری‌خواه حامی این لایحه، به خبرنگاران گفت که هدف از ارائه آن، این است که مردم آمریکا هم بتوانند در مورد مسئله کاهش تحریم‌ها علیه ایران رأی و نظر بدهند.

گفتنی است پس از روی کارآمدن دولت بایدن در آمریکا، زمزمه‌هایی از تمایل دولت جدید این کشور برای پیوستن دوباره به برجام به گوش می‌رسد؛ مسأله‌ای که نگرانی جمهوری خواهان را در این کشور در پی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار