با چه کار‌هایی می‌توان محبوب‌ترین شخصیت یک جمع شد؟/ از هر دستی بدهید از همان دست پس می‌گیرید

محبوبیت در کار و روابط اجتماعی باعث افزایش اعتماد به نفس و موفقیت یک شخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آیا در گروه دوستان، خانواده و یا حوزه کاری خود فرد محبوبی محسوب می‌شوید؟

همه انسان‌ها از اعماق وجود دوست دارند که توسط همکاران، هم‌سن و سالان، اعضای خانواده و افرادی که با آن ها ارتباط دارند، با گرمی و مهربانی مورد استقبال قرار گیرند، اما این کار به راحتی میسر نمی‌شود، مگر اینکه آن ها کاری کنند تا پیش چشم افراد دیگر, البته نه هر فردی, احساس مهم و ارزشمند بودن داشته باشند و بتوانند مورد پذیرش قرار گیرند.

به هر حال، تبدیل شدن به یک فرد محبوب در زندگی نیازمند برداشتن قدم‌هایی است که هر قدم کمک شایانی به محبوبیت و جذابیت شما در جمع می‌کند که یکی از این تلاش‌ها استفاده از قانون تلاش غیر مستقیم است.


بیشتر بخوانید


قانون تلاش غیر مستقیم چیست؟

قانون تلاش غیر مستقیم می گوید که تقریباً با روابط غیرمستقیم و نه مستقیم با دیگران می توان در روابط خود با دیگر افراد جامعه به هر آن چه که مطلوب است دست پیدا کرد.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید افراد را تحت تأثیر قرار دهید، راه مستقیم این است که سعی کنید آن‌ها را در خصوص ویژگی‌ها و موفقیت‌های قابل تحسین خود متقاعد کنید، اما تلاش برای تحت تأثیر قرار دادن شخص دیگری با صحبت در مورد خود معمولاً کمی احمقانه و گاهاً خجالت‌آور به نظر می‌رسد.

روش غیر مستقیم تحت تأثیر قرار دادن دیگران این است که به سادگی هر چه تمام‌تر می توانید تحت تأثیر دیگران قرار بگیرید چرا که هر قدر بیشتر تحت تأثیر طرف مقابل قرار بگیرید، آن شخص هم بیشتر تحت تأثیر شما قرار خواهد گرفت و این موضوع به زن یا مرد بودن طرف مقابل شما و یا این که چه موفقیتی کسب کرده است, ندارد. 

اگر می‌خواهید کسی را به خودتان علاقه‌مند کنید، راه مستقیم این است که همه چیز را به او بگویید، اما توجه داشته باشید که روش غیر مستقیم بهتر کار می‌کند زیرا کافی است که فقط به طرف مقابل خود علاقه مند شوید. زیرا هرچه بیشتر به آن شخص علاقه‌مند شوید، احتمال علاقه لو به شما نیز بیشتر می‌شود.

اگر می‌خواهید خوشبخت باشید، راه مستقیم این است که هر کار معقول و منطقی که فکرش را می‌کنید انجام دهید تا خوشحال بمانید. با این حال، لذت‌بخش‌ترین و ماندگارترین شکل خوشبختی این است که  از خوشحالی شخص دیگر عمیقا خوشحال شوید.

با چه کار‌هایی می‌توان محبوب‌ترین شخصیت یک جمع شد؟

بر اساس قانون تلاش غیرمستقیم، هر زمان که کاری انجام دهید یا چیزی را بگویید که شخص دیگری را خوشحال کند، خودتان هم احساس خوشحالی می‌کنید، چون شما با این کار روحیه و عزت نفس خود را بالا می‌برید.

بهترین راه برای اینکه کسی را وادار کنید به شما احترام بگذارد، این است که به او احترام بگذارید و وقتی شما نسبت به شخص دیگری احترام می‌گذارید یا او را تحسین می‌کنید، او هم به شما احترام می‌گذارد.

ما این را در روابط انسانی, اصل متقابل می‌نامیم که بر اساس این اصل، هر زمان که کار خوبی برای شخص دیگری انجام دهید، شخص مقابل هم می‌خواهد با انجام یک کار، کار خوب شما را جبران کرده و در حق شما خوبی کند و در حقیقت, لطف شما را جبران کند و نکته جالب این است که بیشتر عاشقانه‌ها و دوستی‌های ما بر اساس همین اصل صورت می‌گیرد.

با توجه به قانون تلاش غیر مستقیم, چگونه می توان به خود ایمان آورد؟

پاسخ این است که به طرف مقابل خود ایمان داشته باشید چراکه هر وقت نشان دهید که به شخص دیگری اعتقاد, ایمان و اعتماد دارید او هم همین حس را به شما دارد تا جایی که به شما باور و اعتماد دارد و این گونه است که از هر دستی بدهید، از همان دست پس می‌گیرید.

استفاده کردن از تلاش غیر مستقیم

مهم‌ترین کاربرد قانون تلاش غیر مستقیم به رشد شخصیت سالم  شما مربوط می‌شود.

ساختار شما به گونه‌ای است که هر کاری که  با شخص دیگری انجام می‌دهید و یا رفتاری که با او دارید تأثیر متقابلی بر روی خودتان دارد ؛ به طوری که هر کاری که برای بالا بردن عزت نفس شخص دیگری انجام می‌دهید، عزت نفس خودتان را در همان زمان و به همان اندازه بالا می‌برید و از آنجا که عزت نفس, مشخصه شخصیت سالم است، شما در واقع می‌توانید با استفاده از هر فرصتی برای بهبود سلامت شخصیت دیگران، سلامتی شخصیت خود را نیز بهبود ببخشید و به عبارت دیگر، آنچه در زندگی دیگران می‌کارید، در زندگی خود درو می‌کنید.

یکی از واقعیت ها این است که وقتی فردی را ملاقات می‌کنید، او بار روانی سنگینی را تحمل می‌کند و این امر در زمینه عزت نفس و اعتماد به نفس بیشترین تأثیر را دارد.

برخی از  افراد به نوعی با احساس حقارت بزرگ می‌شوند و باید در زندگی به گونه ای رفتار کنیم که با مورد ستایش قرار دادن دیگران, خودمان نیز موردستایش قرار بگیریم و در این میان, مهم نیست که افراد چقدر موفق می‌شوند یا در شغل خود ارتقا پیدا می‌کنند، مهم این است که آن‌ها هنوز هم نیاز به تقویت ذهنیت خود دارند.

با چه کار‌هایی می‌توان محبوب‌ترین شخصیت یک جمع شد؟

نتیجه‌گیری

محبوب شدن بیشتر در میان افراد, به چگونگی رفتار ما با دیگران ارتباط دارد. به همین منظور, تا انسان های خوب جامعه نظر مطلوب و مساعدی درمورد ما نداشته باشند نمی توانیم فرد محبوب جامعه خود باشیم.  بنابراین, باید موقعیت اجتماعی خود را یک پژواک یا انعکاس از انرژی اجتماعی که در جهان ساطع می‌کنیم، در نظر بگیریم و به یاد داشته باشیم که با انسان های خوب جامعه  طوری رفتار کنیم که گویی مهم‌تر از ما هستند که در نهایت این احساسات متقابل خواهد بود و خود ما نیز در بالاترین مراتب اجتماعی قرار خواهیم گرفت.

برگرفته از مقاله برایان تریسی


بیشتر بخوانید


ترجمه از فاطمه میرزایی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
Yjc این نوار قرمز سمت چپ میاد رو متن
آخرین اخبار