وزرای خارجه و دفاع آمریکا وارد ژاپن شدند

آنتونی بلینکن و لوید آستین در نخستین سفر خارجی خود در دولت جدید آمریکا، وارد توکیو شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، روز دوشنبه در نخستین سفر خارجی خود پس از آغاز به کار دولت بایدن، وارد توکیو شدند.

این دو مقام آمریکایی در نخستین مرحله از سفر خود، در ژاپن مذاکراتی را با همتایان ژاپنی خود برگزار خواهند کرد. آن‌ها همچنین با یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن، گفتگو خواهند کرد.

وزرای خارجه و دفاع آمریکا علاوه بر ژاپن، به کره جنوبی هم سفر خواهند کرد. افزون بر این، آستین به  هند نیز خواهد رفت.

بلینکن و آستین وزیر دفاع آمریکا در آستانه سفر خود در مقاله‌ای مشترک در روزنامه واشنگتن پست بر ائتلاف‌های آمریکا در منطقه هند و اقیانوس آرام تأکید کردند و این ائتلاف‌ها را برای مقابله با چین بسیار حیاتی دانستند.

در این یادداشت آمده است: در نخستین سفر خارجی در سطح کابینه دولت بایدن-هریس، زمانی که با همتایان خود در ژاپن و کره جنوبی -دو متحد اصلی آمریکا- دیدار می‌کنیم، این پیام را به منطقه هند و اقیانوس آرام ارسال خواهیم کرد. ما در آستانه انجام گرفتن این سفر می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنیم و بگوییم چرا این ائتلاف‌ها برای امنیت ملی ما حیاتی هستند و چگونه سبب تأمین امنیت مردم آمریکا می‌شوند. ما سخت تلاش خواهیم کرد تا ائتلاف‌های خود را نوسازی و از این موضوع اطمینان حاصل کنیم که آن‌ها برای مقابله با تهدید‌ها و فرصت‌های دوران ما مناسب هستند. این پیام ما در این هفته در آسیا و در هفته‌ها و ماه‌های آینده در سراسر جهان خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار